Chinese crested powder puff ??

Bølla 22.mai

Elsker forumet
Er det noen som har denne søte, og for meg, spennende rasen?? Kan dere fortelle meg om erfaringer som f.eks. fungerer den godt med yngre barn, bjeffer rasen mye, trenger den mye morsjon? Vi har en hund fra før, men vurderer en hund til med tiden... Spennende å begynne å sjekke allerede[:D][:D]

Vi har chinese crested uten hår[:D]
Herligste rasen som finnes synes jeg.
Veldig rolig hund, som ikke krever så mye. Min hater å gå tur, så er veldig sofahund:)
Har blitt litt bedre til å bli med å turer nå, men sitter helst i vogna sammen med ungene. Hehe.
Fikk henne 6 år før ungene kom, og gikk veldig fint.
Hun har bjeffet MYE fra hun var liten. Men grunnen er fordi vi har hatt en dachs også. Som vi fikk før nakenhunden. Og den bjeffet veldig mye. Nå er han død, og da har nakenhunden plutselig sluttet helt å bjeffe.

Jeg vil iallefall anbefale Chinese crested. De er herlige[:)]

Har en naken jente på ca 4 mnd, nydelig liten jente med mye personlighet..men ho HATER å være alene noe som er vanlig for rasen og skal helst ligge oppå deg i senga om natta[:D]

Sliter veldig med å få ho renslig..ho bæsjer og tisser i kurven sin og det er et mareritt...håper det gir seg[:'(]

ORIGINAL: Rebecca85

Har en naken jente på ca 4 mnd, nydelig liten jente med mye personlighet..men ho HATER å være alene noe som er vanlig for rasen og skal helst ligge oppå deg i senga om natta[:D]

Sliter veldig med å få ho renslig..ho bæsjer og tisser i kurven sin og det er et mareritt...håper det gir seg[:'(]

Vår også hater å være aleine. Sitter bare å hyler hele tiden:(
Heldigvis har vi en snill hjemmeværende leieboer som passer henne om vi ikke er hjemme.
Vår var ikke stueren før hun var passert 1 år. Det hadde jeg faktisk helt glemt[&:]

Vanlig at de ikke bllir renslig før mellom 4-6 mnd....[:)]

Har en hann,som er litt over 2,5 år,han er en rolig hund som omtrent ikke bjeffer[:)]han liker best og ligge i sofaen å få kos,men er ikke noe problem å ha med ut på tur..kommer kjempebra overens med ungene og er kjempe tålmodig..ikke er det noe problem å ha han aleine hjemme eller..vi fikk han stuerein på bare noen mnd etter vi fikk han[:)]
Det er herlige hunder[:D]

ORIGINAL: nettil

Vår også hater å være aleine. Sitter bare å hyler hele tiden:(
Heldigvis har vi en snill hjemmeværende leieboer som passer henne om vi ikke er hjemme.
Vår var ikke stueren før hun var passert 1 år. Det hadde jeg faktisk helt glemt[&:]

Ho skriker bare 10-20 min så er ho stille til ho hører oss[:)]
Godt å høre det er håp om å få ho renslig da[:D] tror jeg skal bli gal noen ganger, ho er ute og løper inn for å drite og tisse av og til[&:]

ORIGINAL: neselo

Ho har blitt bedre men det er mye uhell ennå.. Syns det er rart ho tisser og bæsjer der ho sover bare..må vaske ho stadig vekk for at ho er full av tiss eller bæsj[:'(]

vi har en sånn
hun er skjønn vi har ikke hatt noe problem med henne i forhold til lillemor
vi hadde hunden ca 8 mnd før vi fikk baby
hun tåler godt å være alene men vi prøver å ha henne mest mulig med oss
hun er enkel og grei å ha med og er stueren, ble det vel 4 mnd alderen tenker jeg, har hatt noen uhell men det har mest vært vi som har vært for sløve med å ta henne ut. hun er kjempeflink å si fra hvis hun skal ut og hun er ekstremt kosete. hun skal helst ligge oppå meg når jg ligger i sofan og ser på tv

Jeg har Chinese Crested Powder Puff (og nakne og da... ) og er oppdretter av rasen.
De er svært glade i barn er min erfaring, og mennesker generellt. Men på denne rasen som alle andre er det variasjon på temperamentet, og det fins også mange hunder som er usikre og tilbakeholdne f.eks.
Jeg er veldig kresen på temperament og har også karakter(mental)-testet stamtispa mi for å sjekke at det jeg ser på som godt gemytt er bra nok, og det var det [:D].

CC er ikke veldig glad i å være alene, men det er heller ikke noe problem å lære de til å være alene hjemme, bare man bruker litt tid og ikke hiver det over på dem i løpet av noen dager. Oppdretters jobb er også viktig ang sosialisering og avvenning fra mor, og for å få valper som er mer selvsikre og mer selvstendige selger jeg ingen valper før de normalt er 10 uker gamle. Det hjelper mye på det å lære de å være hjemme alene når man overtar valpen.

Men igjen, en CC er ikke særlig glad i å være alene, og jeg ser helst av valper jeg selger enten ikke er mer alene hjemme enn en halv arbeidsdag eller har andre hunder/dyr de kan være sammen med når de er alene.
Dette er en rase for dem som ønsker å bruke mest mulig tid av døgnet sammen med hunden sin.

Mine hunder har aldri bjeffet noe særlig. Jeg er ikke glad i bjeffehunder, må gjerne bruke litt stemme under lek o.l. men å stå å bjeffe er ikke aktuellt her [8D], og aldri hatt noe problem med det heller.
Den trenger ikke mye mosjon, men den takler mye mosjon om det er slik man vil ha det. De klarer fint å holde tritt med større hunder på lengre turer om man ønsker det.

Det er ofte enklere å få en sommervalp renslig enn en høstvalp om man har naken (ettersom de ikke er så glad i ufyselig vær.... ) men igjen det er svært forskjellig fra hund til hund. Har solgt valper som har blitt renslig etter bare noen uker. Powder Puffene syns gjerne det er helt herlig å være ute og er mye kjappere å få renslige. Første kullet mitt hopper valpene ut og inn selv fra 7 ukers alder for å gå på do [:D]

ORIGINAL: TonjeJenta

Jeg har Chinese Crested Powder Puff (og nakne og da... ) og er oppdretter av rasen.
De er svært glade i barn er min erfaring, og mennesker generellt. Men på denne rasen som alle andre er det variasjon på temperamentet, og det fins også mange hunder som er usikre og tilbakeholdne f.eks.
Jeg er veldig kresen på temperament og har også karakter(mental)-testet stamtispa mi for å sjekke at det jeg ser på som godt gemytt er bra nok, og det var det [:D].

CC er ikke veldig glad i å være alene, men det er heller ikke noe problem å lære de til å være alene hjemme, bare man bruker litt tid og ikke hiver det over på dem i løpet av noen dager. Oppdretters jobb er også viktig ang sosialisering og avvenning fra mor, og for å få valper som er mer selvsikre og mer selvstendige selger jeg ingen valper før de normalt er 10 uker gamle. Det hjelper mye på det å lære de å være hjemme alene når man overtar valpen.

Men igjen, en CC er ikke særlig glad i å være alene, og jeg ser helst av valper jeg selger enten ikke er mer alene hjemme enn en halv arbeidsdag eller har andre hunder/dyr de kan være sammen med når de er alene.
Dette er en rase for dem som ønsker å bruke mest mulig tid av døgnet sammen med hunden sin.

Mine hunder har aldri bjeffet noe særlig. Jeg er ikke glad i bjeffehunder, må gjerne bruke litt stemme under lek o.l. men å stå å bjeffe er ikke aktuellt her [8D], og aldri hatt noe problem med det heller.
Den trenger ikke mye mosjon, men den takler mye mosjon om det er slik man vil ha det. De klarer fint å holde tritt med større hunder på lengre turer om man ønsker det.

Det er ofte enklere å få en sommervalp renslig enn en høstvalp om man har naken (ettersom de ikke er så glad i ufyselig vær.... ) men igjen det er svært forskjellig fra hund til hund. Har solgt valper som har blitt renslig etter bare noen uker. Powder Puffene syns gjerne det er helt herlig å være ute og er mye kjappere å få renslige. Første kullet mitt hopper valpene ut og inn selv fra 7 ukers alder for å gå på do [:D]

Ja det er sant.. Lille jenta mi prøver å stå på to ben å tisse når det er bløtt i gresset[8D] ser så dumt ut der ho nesten står på hodet og tisser[:D]

Noen tips til å få de fortere renslig? Litt kjedelig når ho tisser der ho sover osv, samme om det er hennes seng eller våres liksom[&:]

Lufter ho minst 6-8 ganger om dagen, siste jeg gjør før natta og første når vi står opp og er det pent vær kan ho gå inn og ut som ho vil..fortsatt gjør ho fra seg inne[:-]

Ho har blitt bedre men det er mye uhell ennå.. Syns det er rart ho tisser og bæsjer der ho sover bare..må vaske ho stadig vekk for at ho er full av tiss eller bæsj[:'(]

Huff, høres ut som et mareritt, men godt det er på bedringens vei nå! Kan det være at kurven hennes er for stor, slik at hun har mulighet til å gjøre fra seg i den ene enden og legge seg i den andre?

Aaa, ser nå at du skriver at hun gjør det andre steder også... Kanskje hun rett og slett ikke klarer å holde seg?

TonjeJenta: har du hjemmeside, så jeg kan se på hundene dine?? Blir så nysgjerrig!!

ORIGINAL: Bølla 22.mai

Huff, høres ut som et mareritt, men godt det er på bedringens vei nå! Kan det være at kurven hennes er for stor, slik at hun har mulighet til å gjøre fra seg i den ene enden og legge seg i den andre?

Nei det har ho ikke..derfor er ho selv full av bæsj og tiss innimellom[:-]

Håper det bedrer seg enda mer snart da Rebecca85!

Back
Topp