Chill24

Hanna C

Gift med forumet
har du planer om å begynne med fast føde når Jonas er 6 mnd?

Heisann!!
Ja, må vell det tenker jeg...
men blir bare litt sånn smaking av grøt o.l. til å begynne med.. legge inn litt faste tider på det, men ikke noe sånn stort MÅLTID med det første tror jeg...?
Åssen går det med dere da?? begynt?

Jepp!! Han får grøt, og litt frukmos (som jeg lager selv), har ikke begynt med middag enda. Men han elser grøt, gaper som en gal! Han får Småfolk havregrøt fra 6 mnd

Ååå...så morro da! Gleder meg til å begynne litt ja...er så morsomt når de blir helt sånn ville i blikket! [:D]
Hvordan begynte du?... gav du bare litt og litt eller...
Er han stor gutten din nå?? sånn kilo liksom?

Han har alltid vært liten av vekst, men nå veier han vel rundt 7 kilo tenker jeg.. Blir litt stressa av denne veiinga, han har alltid vært den minste på barselgruppa, men han følger skjema fint da, og er fint "skrudd sammen" som helsesøstra sier[;)] Vi begynte med ca et par tskjeer første gang han fikk, bare sånn at han fikk smake liksom, også økte vi etter hvert. Han fikk først smake på Hvetegrøt med vanilje fra hipp, men så gikk vi over til havregrøt, for den var ikke så søt i smaken. Tenkte det var lurt å venne jhan til mat som ikke er så søt ogs, etter all den søte mm. Det er ikke sukker i noen av grøtene da (veldig viktig for oss) Merkelig nok likte han havregrøten best. Nå spiser han ca 1 dl hver kveld. Hadde sikkert orket mer og, men det ser ut til å holde, så da nøyer vi oss med det så lenge[;)]

Okay.... syns det er litt vanskelig jeg da... mange sier at "han trenger jo ingenting" for han er jo så stor og sover hele natta... men "alle" mine venner som fikk baby samtidig og etter har begynt med grøt, frukt, o.l. for lenge siden...
Helsesøster mente jeg kunne bare begynne å gi ham litt....for å lære han andre smaker og til faste tider.
Tror jeg følger hennes råd, og så tar jeg det som jeg føler blir riktig...!?

ORIGINAL: Hanna C

Han har alltid vært liten av vekst, men nå veier han vel rundt 7 kilo tenker jeg.. Blir litt stressa av denne veiinga, han har alltid vært den minste på barselgruppa, men han følger skjema fint da, og er fint "skrudd sammen" som helsesøstra sier[;)] Vi begynte med ca et par tskjeer første gang han fikk, bare sånn at han fikk smake liksom, også økte vi etter hvert. Han fikk først smake på Hvetegrøt med vanilje fra hipp, men så gikk vi over til havregrøt, for den var ikke så søt i smaken. Tenkte det var lurt å venne jhan til mat som ikke er så søt ogs, etter all den søte mm. Det er ikke sukker i noen av grøtene da (veldig viktig for oss) Merkelig nok likte han havregrøten best. Nå spiser han ca 1 dl hver kveld. Hadde sikkert orket mer og, men det ser ut til å holde, så da nøyer vi oss med det så lenge[;)]

Om det er noen trøst så er han større enn JRjr - han var 6020 forrige uke[;)] (rett før fyllte 6mnd)

ORIGINAL: Chill24

Okay.... syns det er litt vanskelig jeg da... mange sier at "han trenger jo ingenting" for han er jo så stor og sover hele natta... men "alle" mine venner som fikk baby samtidig og etter har begynt med grøt, frukt, o.l. for lenge siden...
Helsesøster mente jeg kunne bare begynne å gi ham litt....for å lære han andre smaker og til faste tider.
Tror jeg følger hennes råd, og så tar jeg det som jeg føler blir riktig...!?

Jeg veit om ei som fullamma til barnet var 8 mnd, så det funker fint det også.. Det er ingen regel som sier at man MÅ  begynne med fast føde når barnet blir 6 mnd. Kunne sikker fullammet lenger jeg og, har melk i massevis. Grunnen til at vi begynte med fast føde, var at han skulle få smake på litt andre ting også. Gjør Det du føler er riktig du[:)]

Back
Topp