chili???

Tidabæibi sin mamma

Elsker forumet
jeg elsker sterk mat! Spiste akkurat et smørbrød med sterk chilisaus, da mener jeg sterk fra Senegal!! Ikke Idun chile ketchup.

tenkte plutselig at kanskje man ike skulle spise så sterk mat? Vet noen noe om det?

hei...
Er ikke helt sikker på det..
men tror du kan spise moderat sterk mat men helst ikke overdrive kanskje..
Er også kjempeglad i sterk mat men har måttet slutte med det pga halsbrann..
Kan neasten ikke spise krydder i det hele tatt:/

det er nok det beste å moderere seg litt. Den sterke chilien får vente en stund

Jeg bruker å tenke at jeg skal nyte sterk mat, hvitløk, løk o.l. i svangerskapet, for i ammeperioden må jeg alltid være mer forsiktig!

Nyt den sterke maten med god samvittighet så lenge du kan!
Plutselig en dag så tåler du den ikke og får urolig mage og halsbrann istedenfor (sånn som jeg har fått den siste tiden...... [:@])

Inntak av bl.a chilli er godt både for forbrenning, blodomløp og fordøyelse så knask i vei. [:)]

[:)] Jeg elsker sterk pekingsuppe, og tenkte også plutselig på om det kanskje ikke var bra å spise.. Men så tenkte jeg på alle de gravide fra andre kulturer som spiser så mye sterk mat, og da kan det vel ikke være så farlig. Er vel helst hvis man er plaget med halsbrann og sånn man bør unngå det kanskje..
Jeg fortsetter iallefall med pekingsuppa mi [:)]

trur kje da jr nåke å eta chilli når du e gravid, men du sku kje eta chilli når du amma har eg hrøt.. er kje sikker spør legen/jordmor når du er hos di

Back
Topp