chicka mom's nr. 2 på vei

chicka mom

Forelsket i forumet
Nå var det vel på tide å åpne seg en dagbok igjen.
For 3 uker siden turte jeg endelig å ta en graviditetstest som da viste POSITIV! både jeg å sambo hadde egentlig forventet det men skrekken var der før jeg turte å ta tesen, HVIS den var negativ. hva da??
Nå idag er jeg 9 uker og 3 dager på vei. kvalmen har endelig gitt seg (håper jeg). under denne graviditeten var det ikke noe morgenkvalme nei.. det var altså utover hele dagen-kvalme.. håper virkelig det har gitt seg! :)
De som vet jeg er gravid nå er:
* sambo
* arbeidskollegaene mine (4 stk)
* legen min
* min beste venninne
* sambo's beste kompis

prinsen min, altså min sønn fra før på snart 5 år får ikke vite noe før jeg er minst 12 uker på vei. Å han vil da være den første av resten av verden til å få vite.
Han har alt spurt i snart ett år om ikke han kan få en "lillesøster" snart [:D] moroklumpen til ho mor..[:)] Så vi tror nå han vil bli en kjempestolt storebror når den lille spire kommer til verden.

LItt om meg og min familie: (kort sammendrag)
Jeg er da 21 år. blir 22 i slutten av høsten.
FIkk prinsen min da jeg var 17. var alenemor til han inntil jeg møtte nåværende samboer og forlovede <3
Sambo er 36 år og har to gutter fra før på 9 og 11.
Ja aldersforskjellen mellom oss er stor men den merkes ikke. sambo har fått flere komentarer om at han ser ut som en 26'åring. kanskje derfor [;)]

Vi flyttet ilag for snart ett år siden og har det kjempeflott. Vi planlegger å gifte oss før den lille spiren kommer til verden.

Ja dette var da en start..
kommer mer før dere vet ordet av det.

Da var helsekortet skrevet og ul bestilt. Etterpå skulle jeg på lab'en å ta blodprøve men hun som skulle det klarte det ikke! hun grov og grov. i begge armene! til slutt måtte jeg si til henne at vi var nødt til å gi opp for denne gang ellers hadde jeg besvimt.. [:'(] ble skikkelig svimmel. da tok sambo meg med til bakeriet så jeg fikk litt mat [:)] snille snille han.

Har hatt skikelig vondt i brystene i det siste. å de er blitt sikkert dobbelt så store som før.! pluss at jeg har endel sting i siden som eg ikke skjønner hva er. men men. plager skal man ha..

Snille snille sambo som holder ut med meg. fikk skikelig raseriutbrudd igår av ingenting. da fant han det best ut å gå i et annet rom. jeg beklagde etterpå og han sa han forsto. det var derfor han gikk så jeg kunne rase fra meg i fred. Han tok det ikke personlig. <3

Nå har jeg jobb imorgen og torsdag. har hatt en uke ferie. er spent om jeg klarer å komme meg på jobb disse to dagene. føler meg overhode ikke klar, men skal presse meg. etter det er det 4 herlige ferieuker.

Fant ut at jeg skal fortelle familien om svangerskapet i august etter jeg har vært i oslo. Skal til oslo 1. helga i august på kurs. da vil jeg være 14 uker på vei. spent å se om jeg klarer å holde på hemmeligheten så lenge :) men skal prøve. for prinsen sin skyld. så er det ikke så lenge for han å vente:)

huffe... kjente noe forferdelig stikke i maven min på høyre siden i ettermiddag. måtte kaste fra meg alt jeg hadde i hendene å la meg ned. var kjempe ekkelt i det det sto på. gikk over etter hvert og jeg gikk for å skifte til joggebukse. hadde dongeri på. Det kom igjen når jeg var oppe på loftet å skulle skifte. men ikke like intenst. håper bare jeg slipper å kjenne det igjen.

Igår var jeg 10 uker og 1 dag på vei. etter jeg hadde lagt meg lå jeg og holdt meg på magen og trykket litt nede med livmor-området, å var nesten sikker på at jeg kjente liv?? [:-] når jeg tenker etter idag vet jeg ikke helt om jeg tror på meg selv.. var jo veldig trøtt da jeg la meg. var GODT over grensen til overtrøtt og slet skikkelig med å få sove.kan ha vært noe annet jeg kjente. får prøve idag igjen å kjenne etter. syns det var litt for tidlig til å kunne påstå at jeg har kjent liv. kjente tidlig i forrige svangerskap men dette var nå vel drøyt..

Nå har vi endeli sommerferie. jaa! men vi kommer oss ikke på ferie ennå fordi begge bilene våre har sviktet oss.. grr... den ene skal på verksted i neste uke å da er den klar. endelig sier jeg bare!! nå har vi ventet bra lenge. grr..

JEg har så lyst å begynne å gjøre barnerommet, barneklærne å alt klart! finne fram å sortere [:D] men nei, tenker jeg. det er da litt for drøyt tidlig.. er jo ennå i "faresonen" for abort.. å pluss at jeg har jo ikke fortalt noen andre ennå om dette..
Var å tok ny blodprøve igår. å da gikk det bra. ble ikke noe dårlig. [:)]

Back
Topp