Cherrox (for slaps og sludd) - hvilke sverger dere ti?

Fire-må-det-være!

Glad i forumet
Ja, dette vinterværet er ikke alltid så stabilt - og da er det vel nesten nødvendig med en cherrox-støvel i tillegg til gore-tex vintersko til de små.. Prøvde å finne tester på cherrox - men det fant jeg ikke - kun vintersko/støvler som er testet.

Hvilke synes dere er best for ungene, og har pris noe og si? Jeg har alltid kjøpt Viking thermo - siden de er 100% vanntette, kjennes lette - og siden vi fikk de anbefalt (som førstegangsforeldre av bhg for mange år siden hehe).
Har også Prøvd Kamik vinterstøvler med ul-sokk inni.. (Men holder en knapp på viking der...)

Foreløpig holder jeg en knapp på Viking Thermo av de gutten min har hatt. De er svært lette, holder helt tett og har god plass innvendig slik at han uten problem kan ha fotsengene sine i dem. Har prøvd Dockboot, Muckboot og en annen type som jeg ikke husker merket på.

Viking Thermo. 

Vi kjøpte ikke cherrox i fjor, så i år er første gangen hun har det. Vi har kjøpt Slusher fra eurosko, og er så langt fornøyd med dem. Liker at de er veldig lette :)

Dock boots.

Brukar dei sjølv og (jobbar i barnehage), synest rett og slett dei er fantastiske! Guttungen brukar dei og, mens lille brukar Ecco goretex pga problem med føttene/anklane og behov for god støtte.

Ranveig R skrev:
Dock boots.

Brukar dei sjølv og (jobbar i barnehage), synest rett og slett dei er fantastiske! Guttungen brukar dei og, mens lille brukar Ecco goretex pga problem med føttene/anklane og behov for god støtte.

Slenger de på som et alternativ også jeg, er jo en slags cherrox type det også! :)

~testomania~ skrev:
Jeg sverger til Viking Thermo. De er lettest, god passform, tåler mer kulde enn de andre og er lagd for høye vrister

Megaviktig for oss!! Takk for tips;)

Vi kjøpte cherrox slusher evo på eurosko. De er lette og passer for brede ankler... De hadde viking sine cherrox der og de var mindre i halsen. Jeg er VELDIG fornøyd med slusher evo.

annet merke. Skofus sine cherrox, de er nesten helt like som viking thermo sine.

SKOFUS sine:

VIKING THERMO:

dock boots. De er ikke så stive. De aller beste er muck boots, men de er en del dyrere.. duck er bare en kopi av muck. Syntes cherrox er altfor stive for små barn.

Har Skofus sine Termostøvler til eldstemann. Disse er myke og gode og kan brukes ned i mange minusgrader. Kjøpte på Skoringen da de hadde 2 for 1 for en stund siden så fikk med et par til lillebror også, men han har så høy vrist at får pokker ikke foten hans nedi. Så blir vel Viking Thermo Ultra til  ham nå da, om vi får foten hans nedi dem.

viking thermo

Bruker ikke cherrox, men gummistøvler med gode ullsokker i. Ser ikke vitsen med å kjøpe tynne støvler, forede støvler og cherroxer i tillegg =P
Og tenker som så at når det er sludd og slaps, så er det ikke mange minusgrader, så da må jo barna i allefall bruke vintersko uansett. De fleste vintersko er goretex, og tåler en del fuktighet.
Min mening er at det går under en unødvendighet av ting barna egentlig ikke trenger, men som foreldrene tror de trenger til barna.

*yummymummy* skrev:
Bruker ikke cherrox, men gummistøvler med gode ullsokker i. Ser ikke vitsen med å kjøpe tynne støvler, forede støvler og cherroxer i tillegg =P
Og tenker som så at når det er sludd og slaps, så er det ikke mange minusgrader, så da må jo barna i allefall bruke vintersko uansett. De fleste vintersko er goretex, og tåler en del fuktighet.
Min mening er at det går under en unødvendighet av ting barna egentlig ikke trenger, men som foreldrene tror de trenger til barna.

Når jeg leste det, så begynte jeg å fryse på beina....
det værste jeg vet,er støvler med ullsokker....det er kaldt,og stivt.
om vinteren har vi ikke tynne støvler til mini.
Her på vestlandet er det veldig ofte vått vær om vinteren,og vil ikke han skal gå med støvler hele vinteren.

*Snuppo+1+1* skrev:

*yummymummy* skrev:

Når jeg leste det, så begynte jeg å fryse på beina....
det værste jeg vet,er støvler med ullsokker....det er kaldt,og stivt.
om vinteren har vi ikke tynne støvler til mini.
Her på vestlandet er det veldig ofte vått vær om vinteren,og vil ikke han skal gå med støvler hele vinteren.

Her får ikke barna "lov" å bruke gummistøvler i barnehagen - på vinteren.. Uansett, om det er 0  til 4 plussgrader, de blir for kalde sier de i bhg. og de vet vel hva de snakker om tenker jeg..
Det ble så vi kjøpte Viking Thermo til begge to - og de er kjempegode synes de, og de har varme føtter selv med kun tynne ullsokker nedi;-)

Hadde Viking Thermo i fjor, og Slusher fra Euro Sko i fjor. Like fornyd med begge!

Back
Topp