Charlottenberg

LilleBurugla

☆ En del av Juni-13 ☆
jentene i juni13
Tilgangsansvarlig
VIP
Hei. Er det noen av dere som pleier å reise til charlottenberg å handle? Samme priser som svinesund? Noen som vet ca hvor lang tid det tar å kjøre dit fra Gjøvik?

Vi bruker ca 2 timer fra Hamar. Vet ikke hvordan prisene er i Svinesund så kan ikke sammenligne. Syns det er billig der :) Vi pleier å handle mat på Eda, rett innafor grensa også shopper vi litt på Thon senteret :)

vet ikke forskjell på prisene men vet mange sier det er billigere her ;) hypermat har ofte mange bra tilbud, også er det jo lidl og slike ting her også ;)
vi handler ofte der og har forskjellige butikker vi går i, da for å få det billigst mulig ;) bruker vel fort 2.5 timer ifra gjøvik. jeg bruker nesten 4 timer hit ifra valdres :) men da 20 min lengre inn enn charlottenberg og kjører da over til moelven og over odal ;)

Prisene er jeg usikker på, men ca 2t fra Hamar ja! Mange matbutikker å velge mellom. Når vi først er over handler jeg en del der! Veit mange kjører om Gardermoen og Skarnes som kommer fra Hønefoss og omegn!

Henger meg på her!
Vi tenkte oss en tur dit på torsdag.
Regner med å kjøre på et par timer, og ser at det stemmer fra Hamar ;-)

Henger meg på her!
Vi tenkte oss en tur dit på torsdag.
Regner med å kjøre på et par timer, og ser at det stemmer fra Hamar ;-)
men klatremus da! dette må du jo fortelle om ;) kunne jo hjulpet dere om det er noen tips dere trenger her ;)

Takk for svar :) Ser GPS'n sier 3 timer fra her vi er. Ca like langt til svinesund, men om det er samme opplegget ift butikker osv så prøver vi charlottenberg denne gang. Greit med forandring i veien :)

men klatremus da! dette må du jo fortelle om ;) kunne jo hjulpet dere om det er noen tips dere trenger her ;)
Hihi, ble litt bråbestemt i går egentlig :-P
Vurderte den nye långflon, men tror vi tar charlottenberg ;-)

Ja har du noen gode tips da? Noe spennende å gjøre for ungene der?

Hihi, ble litt bråbestemt i går egentlig :p

Vel ikke så mye å gjøre for ungene, men masse butikker :p
HVis dere trenger vinter klær eller sports klær er det best priser på Sportringen Outlet, ikke lenge siden jeg kjøpte 3 luer for 100 kr der ;)

Er greit å ta seg en tur opp i sentrum når man har med unger da, mye mindre folk og koselige steder å kanskje kunne få seg noe å spise ;)

Ellers spørs det jo hva dere vil kjøpe, jeg er veldig selektiv med kylling så kjøper kun en type ifra Lidl som er litt dyrere enn mange andre men igjen en veldig god smak på den og billigere enn norge ;)
Cola, tortilla og litt andre ting kjøper jeg også på lild (da freeway cola som er VELDIG billig og ingen jeg vet om har klaget over smaken)
Hypermat har ofte tilbud, ost kjøper vi som oftes der pga pris MEN hypermat er stort! til gjengjeld kan du også kjøpe kyllingpostei der ifra stabburet for 10 kr så billigere enn Norge.

Du får bare si ifra hvis det er noe spesielt dere vil kjøpe ;) kjenner de fleste butikkene der veldig godt :p

HVis dere trenger vinter klær eller sports klær er det best priser på Sportringen Outlet, ikke lenge siden jeg kjøpte 3 luer for 100 kr der ;)

Er greit å ta seg en tur opp i sentrum når man har med unger da, mye mindre folk og koselige steder å kanskje kunne få seg noe å spise ;)

Ellers spørs det jo hva dere vil kjøpe, jeg er veldig selektiv med kylling så kjøper kun en type ifra Lidl som er litt dyrere enn mange andre men igjen en veldig god smak på den og billigere enn norge ;)
Cola, tortilla og litt andre ting kjøper jeg også på lild (da freeway cola som er VELDIG billig og ingen jeg vet om har klaget over smaken)
Hypermat har ofte tilbud, ost kjøper vi som oftes der pga pris MEN hypermat er stort! til gjengjeld kan du også kjøpe kyllingpostei der ifra stabburet for 10 kr så billigere enn Norge.

Du får bare si ifra hvis det er noe spesielt dere vil kjøpe ;) kjenner de fleste butikkene der veldig godt :p

Er det langt fra grensa og inn til matbutikk, godtebutikk og tobakk"kiosker" eller hva det kalles? :p Vi skal i hovedsak handle brus, godteri,røyk og noe mat.

Last edited:
Hihi, ble litt bråbestemt i går egentlig :-P

På svinesund er hvertfall polarbrød svinebillig ( :cool::p ) , om dere spiser det da. Det gjør vi, så håper prisen er lik på charlottenberg :p

Er det langt fra grensa og inn til matbutikk, godtebutikk og tobakk"kiosker" eller hva det kalles? :p Vi skal i hovedsak handle brus, godteri,røyk og noe mat.
da vil jeg anbefale å reise 7 min inn i sverige og til det første kjøpesentert til thon ;)
der er det hypermat og godtebutikken + ganske stor tobakk butikk men veldig godt utvalg.
der får dere absolutt alt dere trenger ;) og veldig stort utvalg. er ikke langt derifra til de to andre thon senterene da ;) den ene er ved rundkjøringen og den har også stått der lengst så mange reiser dit, vis man kjører rett frem i rundkjøringen kommer man til siste thon senteret på venstre hånd nesten så man kan se den ifra rundkjøringen, her har de dollar store (kjempe billige våtservietter med utvalg bra kvalitet), lidl, rusta og souk mat butikk type asia mat bare veldig veldig stor med mat ifra hele verden :)

Hvordan er prisen på ulltøy der kontra Norge? For ungene må ha ulltøy, blant annet devold sitt.

Ellers har de klær nok.

Samboer skal sikkert ha snus :rolleyes:

Tusen takk for svar jenter! Jeg er så nervøs får alt jeg ikke har gjort før, så godt å få en oppdatering og vite hva som venter en :)

Anbefaler å ta turen innom dollar store. Kjøper håndsåpe (dove, palmolive ol) til 10 kr bare, tisselaken til baby til 20 kr og sengetøy til 50 osv. Mye bra og billig der syns jeg :)
Ellers bruker vi å handle mat på eda og hypermat :) Vet ikke hvordan prisnivået er ift svinesund, men vil tro det er ganske likt ;)

Hvordan er prisen på ulltøy der kontra Norge? For ungene må ha ulltøy, blant annet devold sitt.

Ellers har de klær nok.

Samboer skal sikkert ha snus :rolleyes:
Har ikke sjekket ulltøy her fordi vi fkk kjøpt på skikkelig bra salg så er veldig usikker, men har hørt om de som ber slektninger kjøpe det i Norge å sende hit :o

Back
Topp