Cervix insuffissiens?

Sadi

Flørter med forumet
Jeg har hatt totalt tre senaborter nå. 2 siste var tvillinger. Jeg bare "mister" babyene mine uten å ha noen særlig symptomer. Ikke noe blødning, bare litt ryggvondt og litt strekkfølelse nederst på magen. Ikke så vondt. Kan ligne på bekkenplager. Det var grunnen til at jeg ikke oppsøkte sykehuset. Men så går jeg på do helt vanlig, bare for vannlating og det bare kommer ut alt sammen, utenom morkaka. Dette skjedd i uke 16 sist. Med tvillingene i uke 15.

Legene mener det kanskje kan være svikt i livmorhalsen. Men den målte jeg nå med tvillingene nøyaktig en uke før jeg mistet. og den var da 3.9 sa legen da. Kan den bli forkortet så raskt? I løpet av en uke kommer det bare ut? Er så redd for at det kan være noe annet... Legene undersøkte og tok mange blodprøver og div, men jeg vet ikke hvilke.. Dem fant ikke noe gærent på meg i alle fall og ikke noe gærent på mine små heller... (ble obdusert) Ikke noe infeksjon noen av gangene.. Nå skal dem ta på cerclage på meg neste gang jeg blir gravid. Men er så redd for at det kan være noe annet. Svikt i livmorhalsen så tidlig hører jeg mange si.... Det skjer jo gjerne litt senere.. Har dere vært borti noen som har opplevd noe slikt som dette før?

Jeg blir dessuten bare gravid med prøverørsbehandling. Tok progesteron nå sist t.o.m. 12.uke(tvillingene). Så vanskelig....

Ble litt rotete, men jeg håper dere skjønner...

Takk skal dere ha!

Ikke noe svar? Bare lurte på om dere vet om noen det hat skjedd slik med men som kanskje fikk dt til med cerclage tilslutt..... bare å svare nei oxo.. hvis d r tilfelle...

Back
Topp