Cerazette

Delirium

Elsker forumet
Var på 6 ukers kontroll idag og fikk minipillen Cerazette. Denne skal jeg begynne på imorgen, men siden man egentlig skal begynne på pillen første menstruasjonsdag(og den har jeg ikke fått tilbake enda) lurer jeg på om den er mindre sikker første uken når jeg ikke begynner i sammenheng med menstruasjon? (slik som når du begynner på 2.-5 dag etter begynt blødning?)

Spurte legen om dette...men han var ikke engang klar over at jeg kunne begynne på den før jeg hadde fått mensen tilbake. På apoteket sa de at det var bare å begynne, men damen viste ikke om jeg var beskyttet første uken. Anyone?

Jeg vil bare bli ferdig med de pokkers kondomene..

ORIGINAL: Godhjerta.

Jeg fikk beskjed om at jeg kunne bare begynne på cerazette uten å ha fått mensen enda.
Dette fordi denne pillen er spesielt bra for ammende kvinner som gjerne ikka har fått tilbake mensen enda.

Men jeg fikk ikke noen beskjed om at den ikke var sikker første uken. Kan være legens om glemte å informere bare kanskje...

Selv har jeg ikke fått mensen tilbake enda etter at jeg begynte på pilla. Og det er snart 2 år siden! Deilig.

Det høres VELDIG passelig ut, håper jeg er så heldig. Hører det er de som går motsatt og blør mye mer.

Back
Topp