Cerazette

dck

Blir kjent med forumet
Detter er første gong eg bruker minipillen og snart er tomt. Jeg lurer på om, må jeg bestille time hos legen og spørre om resept for jeg kjøpe en ny piller, eller jeg kan bare kjøpe på apoteke uten resept?

Detter er første gong eg bruker minipillen og snart er tomt. Jeg lurer på om, må jeg bestille time hos legen og spørre om resept for jeg kjøpe en ny piller, eller jeg kan bare kjøpe på apoteke uten resept?

Jeg regner med legen din har gjort det slik at du kan hente flere ganger på samme resept? Feks, kan hentes ut 3 ganger før du må fornye resepten.
Det er det som er "normalt" med slike prevansjoner ihvertfall :)

Jeg har gått på Cerazette i ca 5-6 år. Legen min hadde resept på den på meg (noe jeg regner med din lege også har på deg) også blir den lagret elektronisk i systemene så du kan hente ut på hvilket som helst apotek. Jeg kunne hente ut på resept 3 ganger (tre brett i hver pakke) før jeg måtte fornye resepten. Da bare ringer du legen og sier du vil ha ny resept, også registreres det på nytt i systemene :)

Man kan vel sjekke aktive resepter på nettet? mineresepter.no eller noe i den duren.

Om du ikke har resept må legen skrive ut ny.

Du kan ha fått resept på ett år så hør på apoteket, hvis ikke, ring legen og be om fornyelse.

Back
Topp