Cerazette

Jotaa

Glad i forumet
Septembermødre <3
Snart fullført første brett og blødd som kraftig menstruasjon i 3 uker . Normalt eller ikke ? Vurderer å slutte

Veldig normalt.
Ved oppstart av de fleste P- og mini-pille typer kan man finne på å ha en lang og kraftig mens først

Ps. Aldri opplevd dette med vanlige p piller. Ble rådet av legen til p begynne med denne for å ikke ha mensen like ofte som ellers :p altså 1 gang pr mnd

Jeg følte jeg blødde hele tiden med cerazette :p småblødde i flere mnd.

Har hørt du bør gi nye piller en sjans på minst 3 mnd, for å se om de funker - da det tar litt tid før kroppen får vendt seg på hormonene...?

Store og små blødninger eller spotting i 4 måneder her. Jeg sluttet. (Vi skulle prøve på neste uansett, så det var aldri meningen å bruke den lenger)

Kroppen bruker noen måneder på å tilpasse seg, så med mindre du blir helt sprø ville jeg gitt det et par måneder til.

Min kropp taklet Cerazette helt fint etter 5 mnd, men fram til da var det mye styr!

Mange år siden nå, men hadde blødninger i 10 dager, før den forsvant i 8 år ;) Til jeg slutta igjen. Fikk igjen mens etter nøyaktig en syklus, og fikk raskt stabilisert den igjen. :)

Første gang jeg gikk på Cerazette, så blødde jeg omtrent i 3 mnd av og på. Noen ganger mer enn andre. Var normalt i følge lege om skulle normalisere seg og til slutt fikk jeg ikke mensen

Mange år siden nå, men hadde blødninger i 10 dager, før den forsvant i 8 år ;) Til jeg slutta igjen. Fikk igjen mens etter nøyaktig en syklus, og fikk raskt stabilisert den igjen. :)

Er sånn jeg håper det skal bli :)

Kroppen bruker noen måneder på å tilpasse seg, så med mindre du blir helt sprø ville jeg gitt det et par måneder til.

Min kropp taklet Cerazette helt fint etter 5 mnd, men fram til da var det mye styr!

Hvordan ble det etter 5 mnd da? :)

Da jeg brukte cerazette hadde jeg menstruasjon/blødning i 3-4 uker, ga seg da og hadde ikke mensen etter det de 6 mnd jeg brukte cerazette..

Har brukt cerazette i 2måneder nå etter fødsel, og fortsatt ikke hatt en eneste blødning etter renselsen. Men jeg fullammer, så kan være derfor.

Blødde meg gjennom 5 brett,da syntes jeg at jeg hadde gitt det lang nok tid :p denne gangen får vi bruke gummi til jeg kan ta Mercilon igjen

Jeg gikk på cerazette i mange år, og blødde ikke i det hele tatt iløpet av perioden jeg brukte dem.. Slutta med dem ca et år før vi starta prøvingen på barn, for å komme i normal syklus igjen. Hoppa rett inn i regelmessig 28-28-dagers syklus når jeg slutta :)

Back
Topp