cerazette.... start

mlovise

Glad i forumet
eg har vært på 6ukers kontrollen idag med meg sjøl og planen var å få resept på hormonspiral, og det fikk eg, men legen vil ikkje sette den inn før det har gått 3mnd etter fødsel, så da må vi gå for alternativ 2 på prevensjon [:)]... og fikk da minipillen ceracette, men så er det store spørsmålet når skal eg begynne å ta dem, står at de skal taes første menstruasonsdag, men her er det jo ikkje tegn til "tante rød". Glemte jo selvsagt å spørre legen og han sa ingenting.... noen som vet???

mnei..sorry. men jeg fikk respt på cerazette i går og da sa legen min at det ikke var det samme som minipillen...er det feil eller???

eg forstod det slik at det var den mest brukte minipillen...

ok, stolte ikke i det hele tatt på den legen i går altså...sa så mye rart og visste ikke engang hva slags rutiner man hadde på 6ukers kontroll.. da er det vel en minipille da [:D]

TAKK FOR TIPS! [:D]
Hadde ikke tenkt på at jeg kan ta pillen fram til gyn.timen! Så bare for meg avholdenhet jeg... [8|]
*ringe legen imorgen* [8D]

Sniker litt fra juni og svarer siden jeg jobber som farmasøyt[:)]

Du kan begynne på den med en gang. Bare bruk ekstra prevansjon de første 7 dagene. Cerazette er en minipille men med større slingringsmonn i forhold til når man tar den enn vanlige minipiller. Vanlige minipiller må jo tas til samme tid hver dag. Om du glemmer Cerazette er den sikker så lenge det ikke går mer enn 36 timer siden forrige pille (altså sånn som med vanlige p-piller)[:)]

Cerazette er en type minipille men med den gode nyheten at du kan "glemme" den i inntil 12 timer mot 3 timer på vanlig minipille. Og hvis man ammer kan man bare begynne når som helst på den. Eg begynte samme dag som eg var hos legen selv om det ikke er noen mens i sikte her. Legen min sa at så lenge eg fullammet kunne eg stole på den etter en uke[8|] men det står jo 2 uker ellers så eg føler meg ikke helt trygg før over helgen da[:-] 

Back
Topp