Cerazette pga amming og mensen annahver uke!!! Flere der ute?

Marianne 81

Andre møte med forumet
Pga stygge bivirkninger av hormonspiral og at jeg ikke tåler kobber, så begynte jeg på cerazette ved første mens seks uker etter fødsel. Siden dette har jeg hatt mensen annahver uke, gjerne 10 dager mens og en uke av om jeg er heldig i 7 mnd nå. Flere som opplever eller har opplevd dette under amming? Har aldri gått på cerazette før, pga jeg er veldig fruktbar. Og aldri hatt kluss i syklusen. Har vært en av de som heller klusser til andres om man henger for mye sammen. Har ikke lyst å dra til legen med dette før sommeren er over.. legen min er ikke der vi er i sommer. Så hadde vært fint om det var noen der ute evt som har opplevd det samme og kunne si noen ord. På forhånd takk.

Hadde det slik i 8 mnd, men fikk bare en dag eller to fri i blant. Jeg tålte ikke den og heller ikke hormonspiralen. Om du reagerer slik på Cerazette, så tviler jeg på at du tåler staven? Legen anbefalte å se hvordan jeg reagerte på pillen før staven, om jeg reagerte dumt på pillen, mente han at staven ble verre. Jeg sluttet med alt og fikk ikke til ammingen. Går på microgynon nå, litt trøblete start, men stabilisert seg etter et brett. Dette er min erfaring.
Med stabilisert seg mener jeg at jeg har mensen i den pillefrie perioden, men også litt små løsninger utenom.. vurderer en monitor nå

Jeg var sånn med Cerazette og stav, mens p ring har jeg ikke hatt no en problemer med og har hvert veldig fornøyd [emoji4]

Jeg hadde i hvert fall avsluttet pillene siden det har holdt på så lenge:/ du tappes jo for blod i tillegg til at det er plagsomt. Men det er vanlig å få uregelmessig mens av de, se pakningsvedlegget:) Selv har jeg ikke mensen på cerazette, så yey..

Hadde det slik i 8 mnd, men fikk bare en dag eller to fri i blant. Jeg tålte ikke den og heller ikke hormonspiralen. Om du reagerer slik på Cerazette, så tviler jeg på at du tåler staven? Legen anbefalte å se hvordan jeg reagerte på pillen før staven, om jeg reagerte dumt på pillen, mente han at staven ble verre. Jeg sluttet med alt og fikk ikke til ammingen. Går på microgynon nå, litt trøblete start, men stabilisert seg etter et brett. Dette er min erfaring.
Med stabilisert seg mener jeg at jeg har mensen i den pillefrie perioden, men også litt små løsninger utenom.. vurderer en monitor nå

Akkurat det samme sa legen min, prøvd både hormonspiral og cerazette [emoji28]
Så når bruker jeg ingenting, siden jeg ammer enda [emoji28]

Står mellom sterilisering av meg eller mannen no [emoji85] for å gå på prevansjon resten av livet er uaktuelt [emoji28]

Jeg hadde i hvert fall avsluttet pillene siden det har holdt på så lenge:/ du tappes jo for blod i tillegg til at det er plagsomt. Men det er vanlig å få uregelmessig mens av de, se pakningsvedlegget:) Selv har jeg ikke mensen på cerazette, så yey..

Er ikke andre enn stav for meg så lenge jeg ammer og det er ikke et alternativ, og uten noe heller ikke. Kondomer vel. Nei nei nei Det passer oss dårlig. Får vel ta en tur til legen å se om hun har no alternativ. Takk for svar

Akkurat det samme sa legen min, prøvd både hormonspiral og cerazette [emoji28]
Så når bruker jeg ingenting, siden jeg ammer enda [emoji28]

Står mellom sterilisering av meg eller mannen no [emoji85] for å gå på prevansjon resten av livet er uaktuelt [emoji28]

Satser på mannen din er gentleman siden det er en operasjon du må gjennom såfall. Og gutta kan ved høy prosent reversere i krisetilfelle

Satser på mannen din er gentleman siden det er en operasjon du må gjennom såfall. Og gutta kan ved høy prosent reversere i krisetilfelle

Det var planlagt at han skulle gjør det ja. Men så har jeg begynt å tenke på at jeg vil gjøre det selv [emoji28] så skal snakke med legen om hvordan det fungerer (litt usikker på hvilken effekt det har på kroppen og diverse). Så blir nok å bestemme meg etter det ja [emoji3]

P ring noe man kan amme med.?
Altså man kan amme med alle men den inneholder litt østrogen så det fins mulighet for at man får mindre melk eller misyer melken som er grunnen til at man heller helst ikke skal bruke vanlig kombinasjons p piller.

Det er vel fordi at melken kan forsvinne at de anbefaler minipille?
Hvis jeg blødde mye og mesteparten av tiden tror jeg kanskje jeg hadde ofret ammingen. Men ta en tur til legen:)

Back
Topp