Cerazette og timing

klemm

Forelsket i forumet
Har nettopp begynt å ta Cerazette, og har hørt at det er viktig at man tar pillen på samme tid hver dag. Hvor presis må man være? Har man et visst slingringsmonn?

Vil tro det er noe slingringsmonn, siden det er vanskelig å få tatt den på minuttet samme tid hver dag, men er ikke skråsikker på det altså.

Står det ingenting i pakningsvedlegget?

Vil tro det er noe slingringsmonn, siden det er vanskelig å få tatt den på minuttet samme tid hver dag, men er ikke skråsikker på det altså.

Står det ingenting i pakningsvedlegget?

"Ta tabletten til omtrent samme tid hver dag."

Litt usikker på hva de legger i det må jeg innrømme :P

Jeg tok den da jeg la meg på kvelden. Det kunne variere med et par timer. Funka for meg så lenge jeg brukte den (7 år) :)

"Ta tabletten til omtrent samme tid hver dag."

Litt usikker på hva de legger i det må jeg innrømme :P
Var litt vel vagt, føler jeg ;)

Så jeg ville prøvd å ta tabletten til omtrent samme tid hver dag da :p
Er vel 5-6 år siden jeg slutta å ta Cerazette, så jeg husker ikke hvordan jeg gjorde det. Tipper jeg tok den når jeg sto opp eller før jeg la meg :p

Legen sa til jenta mi at hun skulle ta den på samme klokkeslett vær kveld.
Hun tok den kl: 21.00 vær kveld og hadde alarm på mobilen. Hun har nå byttet dem ut med p-stav hun synes det ble stress og var redd for at det skulle bli glemt

Har gått lenge på cerazette og her har det gått fint så lenge jeg har holdt meg innenfor 36-timersgrensen. ;) Men det beste og tryggeste er jo å ha en viss rutine. Jeg tok hver kveld før jeg la meg, og om jeg glemte den tok jeg den grytidlig neste dag da jeg stod opp med minsten. Tok den igjen til kvelden til samme tid eller neste morgen.

Cerazette har ganske god slingringsmonn, tror det er 12 timer :) skal stå i pakningsvedlegget, gjorde hvertfall det når jeg gikk på det for 2 år siden ;)

Cerazette er den eneste minipillen som har 12 timers slingringsmonn. Alle andre minipiller har bare 3 timer. Men hvis man tar pillene med stor forskjell hver dag så øker risikoen for spotting og uregelmessige blødninger. Så det aller beste er å ta de innen samme 1-2 timers tidsrom hver dag.

Blødde konstant med den uansett om jeg tok den til samme tid.

Blødde konstant med den uansett om jeg tok den til samme tid.

Tok du den lenge? Kan ta inntil 6 mnd før blødningene stopper og man enten slutter helt og blød eller at man får noe som ligner på en syklus

Gikk på den i 8 år, tok den aldri til samme tid og glemte den innimellom. Ble ikke gravid. Men ble det derimot 14 dager etter siste pille

Back
Topp