Cerazette og mensen

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Mens dere ammet og gikk på cerazette, når fikk dere mensen?

Får man den når man går på dem? Bivirkningene er jo at en får uregelmessige blødninger eller utelatt mens, så jeg ble ikke 100% klok av å lese pakningsvedlegget.

Jeg har ammet nå i 11 måneder og ennå ikke fått den tilbake, så lurer på om det er på grunn av pillene eller om jeg rett og slett bare ikke har fått den tilbake ennå "naturlig". Om dere skjønner. :P
Misforstå meg rett, jeg savner den ikke og syns den kan fortsatt holde seg borte! Lenge! :P

Jeg blødde hele tiden på cerazette jeg, nesten hver dag. Frem til jeg ble gravid da, og var overraskende 4 mnd på vei. :rolleyes: :p

Startet på cerazette ca to mnd etter førstemann kom til verden. Fikk ikke mensen før 12 mnd etter fødsel, og sluttet å amme helt rundt samme tia. Spent på hvordan det blir denne gangen, for har akkurat startet på dem igjen, og fikk blødning på tredje uka nå, så håper det blir med det og at jeg slipper blødning stadig vekk :) Ammer ikke nå altså.

Jeg gikk på cerazette i flere år og hadde aldri mensen når jeg gikk på de :)

Jeg begynte ikke på dem før ett år etter fødselen ca, og hadde da hatt mensen i 2-3 mnd. Jeg blødde hele tiden, orket ikke og kuttet ut...

Men var samme runden på spiralen også, men nå har jeg holdt ut, og det ble jo mindre ;-)
Blør hver mnd nå og, men slipper å blø masse i to uker, og med veldige smerter.

Og de sier jo at man må regne med blødningsforstyrrelser en stund før det stabiliserer seg på cerazette og.

Jeg blødde konstant i over 3 mnd, så siden jeg da hadde blødd konstant i nesten 6 mnd (8 uker renselse først) måtte jeg kutte ut.

Har brukt de i ett år nå og har ikke hatt mensen. Et par små blødninger, bare. Altså, kun på papiret en gang eller to når jeg har vært på do.

Jeg har gått på dem i ca 2 mnd nå. Da jeg hadde tatt 8 piller på første brett, blødde jeg i 7 dager, akkurat som om det skulle vært mensen. Så ga det seg, og 1 mnd senere hadde jeg en bitteliten blødning som ga seg etter 2 dager. Ikke blødd siden :)

Vi er i samme båt :) snart ett år siden fødsel og begynte på cerazette. Fortsatt ingen tegn på mensen :P

Jeg har akkurat fått tilbake mensen, 2 år etter fødsel. Ammer fortsatt, så det er nok derfor den har drøyd så lenge

Back
Topp