Cerazette og ingen mens

• Trådstarter Trådstarter BoOojaa
  • Opprettet Opprettet
B

BoOojaa

Guest
Heisann! Jeg har 4 p-piller igjen av mitt første brett (28 tabletter), og har alltid hatt regelmessig mens. Til og med når jeg hadde hormonspiral. Nå er jeg 3 dager på overtid og lurer på om det er normalt?

Jeg hadde skikkelig ømme bryster 1,5 uke (ble så og si borte for 4 dager siden. Har hatt sure oppstøt/halsbrann 2 dager. Murringer i magen. Men negativ graviditetstest.

Dere som har blitt gravide på p-piller, hvordan merket dere det?

Cerazette er laget for at man ikke skal få mens.
Og p-piller er laget sånn at de lurer kroppen til å tro den er gravid, så hvis testen er negativ så stol på det. Ikke stress med det ;)

Heisann! Jeg har 4 p-piller igjen av mitt første brett (28 tabletter), og har alltid hatt regelmessig mens. Til og med når jeg hadde hormonspiral. Nå er jeg 3 dager på overtid og lurer på om det er normalt?

Jeg hadde skikkelig ømme bryster 1,5 uke (ble så og si borte for 4 dager siden. Har hatt sure oppstøt/halsbrann 2 dager. Murringer i magen. Men negativ graviditetstest.

Dere som har blitt gravide på p-piller, hvordan merket dere det?
Jeg ble gravid på p-piller! I september.. fikk en metallsmak i munnen som ga meg en merkelig følelse. Så jeg kjøpte en pakke med 8 tester. Er nå i uke 16 :)

Bruker også cerazette og har gjort der i 4 mnd. Har blødd konstant, så kan ikke hjelpe deg..

Ettersom pillene forhindrer eggløsning har man strengt tatt ikke mensen i det hele tatt. [emoji6] Vanlige p-piller etterligner naturlig syklus ved at man har en pillefri uke (evt en uke med piller uten hormoner) hvor man får en bortfallsblødning - dette er imidlertid IKKE mensen, selv om man gjerne kaller det det. Denne blødningen har egentlig ingen som helst funksjon, og man kan like gjerne være den foruten. Cerazette er laget for å unngå disse blødningene, i og med at alle pillene inneholder lik mengde hormoner, og du tar piller hver dag, uten pauser. Det er derfor helt normalt å ikke ha «mensen» når du går på Cerazette. [emoji4] De er imidlertid kjent for å kunne klusse det til, og jeg har inntrykk av at det er litt enten eller med de pillene; enten blør man ikke i det hele tatt, eller så blør man hele tiden. Jeg gikk på dem i et år uten «mensen» en eneste gang, men jeg hadde et par perioder med spotting som varte opptil 2-3 uker.

Cerazette er enten eller. Jeg hadde blødninger i snitt annenhver uke de 7 mnd jeg orka å gå på dem.

Ettersom pillene forhindrer eggløsning har man strengt tatt ikke mensen i det hele tatt. [emoji6] Vanlige p-piller etterligner naturlig syklus ved at man har en pillefri uke (evt en uke med piller uten hormoner) hvor man får en bortfallsblødning - dette er imidlertid IKKE mensen, selv om man gjerne kaller det det. Denne blødningen har egentlig ingen som helst funksjon, og man kan like gjerne være den foruten. Cerazette er laget for å unngå disse blødningene, i og med at alle pillene inneholder lik mengde hormoner, og du tar piller hver dag, uten pauser. Det er derfor helt normalt å ikke ha «mensen» når du går på Cerazette. [emoji4] De er imidlertid kjent for å kunne klusse det til, og jeg har inntrykk av at det er litt enten eller med de pillene; enten blør man ikke i det hele tatt, eller så blør man hele tiden. Jeg gikk på dem i et år uten «mensen» en eneste gang, men jeg hadde et par perioder med spotting som varte opptil 2-3 uker.

Ja, var klar over at blødningen ikke er «ekte» mensen, Hehe. Bare lett å kalle den det [emoji28]..

Da får jeg prise meg lykkelig over å slippe, selv om det blir uvant.. Hehe

Jeg hadde ikke mensen da jeg gikk på cerazette. Er ikke det en del av vitsen med p-piller? [emoji12]

`Mistet` mensen på Cerazette, så byttet til Spiral da jeg måtte ta en gravidtest en gang i blandt fordi jeg ble så usikker når jeg ikke fikk mensen. Skjønte etterhvert at det er vanlig å miste den..

Gikk på cerazette i 4 år, litt ujevne blødninger de første måneder. Siden har jeg ikke blødd i det hele tatt [emoji4]

Aldri hatt mensen på carazette. Men når jeg sluttet på den fikk jeg mens murringer og fantom spark like etterpå . Ble gravid like etterpå

Man kan, for ordens skyld, ha mensen uten eggløsning. ;)

Brukt cerazette siden jeg var 15, tåler ingen annen av den type prevensjon. Har aldri hatt mens på de, men jeg har 2 ganger opplevd å plutselig få småblødninger, og begge gangene ble jeg gravid.

Brukt cerazette siden jeg var 15, tåler ingen annen av den type prevensjon. Har aldri hatt mens på de, men jeg har 2 ganger opplevd å plutselig få småblødninger, og begge gangene ble jeg gravid.

Oj, var blødningen tegn på graviditet? Eller blødde du, så ble du gravid etterpå?

`Mistet` mensen på Cerazette, så byttet til Spiral da jeg måtte ta en gravidtest en gang i blandt fordi jeg ble så usikker når jeg ikke fikk mensen. Skjønte etterhvert at det er vanlig å miste den..

Litt sånn jeg føler det nå. Selv om det ikke er ordentlig mensen, så roer den blødningen liksom tanken på å eventuelt være gravid [emoji28]

Jeg fikk blødninger hver mnd når jeg tok de siste tablettene. Varte i 5 dager og var som en ordentlig mens i mengde :p

Back
Topp