Cerazette og blødninger...

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Begynte på cerazette når forrige mens kom. Og jeg vet jo at enten mister man mensen, eller man får småblødninger... Jeg har dessverre fått det siste :(

Er noen dager med blødning hver uke føles det som, og det er slitsomt....

Neste uke skal vi jo på ferie i 12 dager, og blir jo bading og diverse, så hadde vært flott å unngå mensen... Var jo derfor jeg begynte på pillen for å kunne utsette litt, eller få litt kontroll....

fikk også primolut av legen som er for å utsette mens, men er jo håpløst å vite når jeg skal begynne på dem da det er blødninger i hytt og pine.... Skulle starte 3 dager før forventet mens, men jeg blør jo litt rett som det er :(


nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre; fortsette på cerazette, eller ta primolut fra 3 dager før den opprinnelige ventede mensen? Jeg angrer nå på at jeg begynte på cerazette, jeg burde venta og så tatt primoluten når vi er på ferie, for så å starte på cerazette når vi kom hjem... :(

er det andre piller man kan bruke når man ammer? Eller andre piller man slipper blødninger med?
 
Aaaner ikke, men hadde tenkt å be legen om cerazette men nå fikk jeg ikke så veldig lyst til det alikevel..!
Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app
 
Aaaner ikke, men hadde tenkt å be legen om cerazette men nå fikk jeg ikke så veldig lyst til det alikevel..!
Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app
Nei er ikke akkurat moro..... Men kunne jo ha vært så heldig å mista mensen da ;)
er jo verdt et forsøk. Blir det blødninger er det jo bare og slutte og spørre om noe annet ;)
jeg skulle bare prøve disse nå først, så fikk vi snakke sammen hvis det ikke funka.
 
hmm vet heller ikke noe ang dette :( Jeg har tatt de ut på resept selv. Men ikke begynt på de og det frister ikke heller her så mye å prøve de nå :)
 
Nå kan det nesten se ut til at det blir en type mensblødning, så er jeg heldig gjør jeg det unna nå før ferien ;)

Men tror nok at jeg kommer til å spørre etter noe annet ja... evt bare vente til jeg er ferdig å amme og få noe annet...

Storebror april 09 ♥
Lillesøster juni 12 ♥
 
Brukte også cerazette først og hadde blødning hele tiden.. Så fikk jeg conludag, og fikk ikke mensen i det hele tatt..


Lillegutt 08.06.12 ❤
 
Jeg kunne gjerne tenkt meg å tatt ett eller annet for å dempe litt på blødningene, har hatt ganske kraftige månedlige blødninger etter denne siste fødselen, usj..

Ammer jeg og så da er det vel bare cerazette man kan bruke..

Håper du blir ferdig nå før dere skal reise da, det er veldig greit å slippe det der styret på ferie.. Savner nesten å gå gravid å slippe å ta hensyn til det der drittet! ;)
 
null mens høres litt skummelt ut, kunne tenkt meg bittelitt i kun et par dager ;P

Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app
 
Jeg blødde også ofte på de så jeg orket ikke mer! Ventet å bruke noe annet til etter snuppa ikke ville amme mer
 
Kunne ikke bruke Cerazette mens jeg ammet jeg. Ødela utdrivelse og produksjon :( Stoppet etter 5 dager og ammingen ble bra igjen. Men de færreste reagerer så mye på dem da. Har brukt det tidligere og blødde mye så stoppet da og. Legen sa forøvrig nå at det kan blø mye første halvåret, men at det roer seg etterpå. Men et halvt år er jo lenge...
 
Kunne ikke bruke Cerazette mens jeg ammet jeg. Ødela utdrivelse og produksjon :( Stoppet etter 5 dager og ammingen ble bra igjen. Men de færreste reagerer så mye på dem da. Har brukt det tidligere og blødde mye så stoppet da og. Legen sa forøvrig nå at det kan blø mye første halvåret, men at det roer seg etterpå. Men et halvt år er jo lenge...
Ja kanskje derfor jeg synes det er blitt mindre melk her og?
Ikke kjenner jeg utdrivningen heller lenger...

Jeg får se hva jeg gjør... bruker nok primolut på ferien og så dropper jeg cerazette etterpå og venter til jeg kan ta noe annet...

Storebror april 09 ♥
Lillesøster juni 12 ♥
 
Jeg prøvde den etter jeg fikk nr 2. Blødninger hele tiden og ble rett en trollkjærring! :p
 
Back
Topp