Cerazette og amming

Snorkmaiden

Glad i forumet
Noen andre enn meg som bruker Cerazette og har problemer med amminga ?
Fryktelig frustrert her nå altsååå...

[>:][>:][>:][>:][>:][>:][>:][>:][>:][>:][>:][>:][>:][>:][>:][>:][>:][>:][>:][>:]

når du sier det.. Mini har vært så sint i det siste, kjempe utålmodig, ca etter jeg begynnte på dem ... men kan vel ikke ha noe med det å gjøre..?[8|]

Det begynte ca akkurat når jeg begynte på cerazette.

- utdrivingsrefleksen min er super treig. kan ta 2-3-4 min før det kommer noe, og O blir jo sååå sint.
- noen ganger tar hun noen sugetak og setter igang hylinga (og da blir jeg stressa og melka kommer jo ikke noe fortere da) som oftest da, gir vi opp og gir henne mme og jeg pumper meg.
- Hun er "sint" og napper i brystvorta som om det er tomt.
- Hun blir heller liksom aldri ferdig, og blir dø-fornærma når jeg tar henne bort når hun tuller.
- Også spiser hun oftere, som om hun ikke får nok pr gang.

Skal til helsesøster i morgen, skal høre med henne da om det kan være noe i det, men det begynte ca samme tid som jeg begynte med cerazette. og jeg ser at det er andre som har slitt med det og på nett.

Uff samma problemet her... Noen dager etter at jeg begynte på den begynte melke mengden min å gå ned... Så jeg måtte streve som en oyoy for å få den opp på det nivået Emilie er nå....Så nå pumper jeg og ammer noen ganger

jeg husker ikke hva pillene jeg gikk på sist het, men da mistenkte jeg at de gjorde så jeg fikk mindre melk og ting ikke gikk så bra lengre! så denne gangen ville jeg ikke ha minipille! [:)]

Har fått mindre melk etter at jeg begynte på minipille så må gi mme i tillegg, hverfall på kvelden:) men har ikke tenkt på at det kan ha noe med pillen å gjøre da;)

jeg droppa dem for noen dager siden.. mye bedre nå[:D] Så da får vi finne på noe annet i prevansjonsavdelingen...[;)]

Jeg har gått på dem i tre uker, men ikke merket noe på melka. Men så spiser Kristian annenhver time så og si hver dag, og er utålmodig iblant. Mulig melkeproduksjonen har vært lavere, men jeg vet ikke.
Nå har jeg fått kobberspiral, så da slipper jeg å huske på de pillene. Og godt er det[;)]

jeg ammer ikke lenger men går på cerazette, så for meg er det jo bare bra hvis en får mindre melk av det. Så blir jeg kvitt resten jeg har. [8D]

Men da jeg fikk cerazette amma jeg fortsatt og da sa jo legen at han foreslo at jeg skulle prøve cerazette da denne pillen IKKE hadde noe som helst innvirkning på melka....[&:]

Helsesøster sa jeg skulle prøve uten, og bruke nesesprayen videre, så da SLUTTER jeg i dag og krysser fingra for at det blir bedre! =) får se den ann noen dager også opdatere dere på det :)

Jeg har ikke erfaring selv, men har hørt om flere som har slitt med amminga (treg utdriving og at babyen ikke liker melka lenger) etter at de begynte på Cerazette. Verdt et forsøk å kutte ut iallfall [:)] 

ORIGINAL: Kybele

Jeg har ikke erfaring selv, men har hørt om flere som har slitt med amminga (treg utdriving og at babyen ikke liker melka lenger) etter at de begynte på Cerazette. Verdt et forsøk å kutte ut iallfall [:)] 

godt og høre at det ikke bar er jeg som har hatt problemet :)
Det var jo full hyling på kafe i dag da, tror jammen meg vi skremte vekk noen sure damer og :P hehe

ORIGINAL: Snorkmaiden

Det var jo full hyling på kafe i dag da, tror jammen meg vi skremte vekk noen sure damer og :P hehe

[;)] ja tåler de ikke litt hyl og skrik får de bare å tusle. Men kjedelig med ammetrøbbel da, håper det ordner seg snart!

ORIGINAL: Snorkmaiden

[;)] ja tåler de ikke litt hyl og skrik får de bare å tusle. Men kjedelig med ammetrøbbel da, håper det ordner seg snart!

Ja, vi kan jo ikke akkurat bure oss inne fordi ungen skriker en brøkdel av tiden man er ute :P

Back
Topp