Cerazette minipille - søker erfaring

Lillemor21

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Augustmødrene 2014
Hva er din erfaring med cerazette minipille? Har du evt valgt annen prevensjonsmetode etter bruk av minipillen, evt hvorfor?

Brukte de i 09 etter fødsel, kun pga jeg ammet kunne da ikke bruke vanlig p pille. Men sluttet med de etter 3-4 mnd pga jeg blødde under hele perioden aldri igjen her heller

Bruker den nå under ammeperioden, hadde ikke mensen de 3 første mnd men så har den dukket opp igjen og jeg kan stille klokka etter når mensen kommer og slutter ;)
Er veldig fornøyd, men kommer til å bytte tilbake til p-pillen jeg gikk på før mest fordi jeg er så vant til den og liker den og pga pris :)

Men forskjellige folk får forskjellige/eller ingen bivirkninger så man må nesten bare prøve seg fram :)

Jeg ble gravid 2 ganger når jeg gikk på cerazette og 1 gang når jeg gikk på mini pillen conludag.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

brukt den i 5år! null problemer! :) me ner helt vanlig å blø av de i minst 3 mnd forstod jeg.... jeg kommer til å begynne på de når jeg er på etterkontroll etter fødsel igjen. har så å si ingen blødning med de, kanskje en liten dag i mnd :)

Skal aldri bruke de igjen. Blødde i hytt og pine. Etter at jeg sluttet på dem hadde jeg utrolig vondt i magen i to måneder.

Funker greit i starten, men etterhvert ble det mye tull. Kunne plutselig få blødninger både her og der. Kviser fikk jeg også.

Begynte på vanlig p-pille etterpå. Funket bedre for meg iallefall.. Men cerazette er litt enten eller. Er nok en super pille der du kan være heldig å få minimalt med plager + miste mensen, så ville absolutt gitt den et forsøk.

Blødde i hytt og pine, masse småblødninger og spotting nesten hele tiden det første halvåret. Ble også gravid... ikke beste prevensjon jeg kan komme på, men blir nok den i denne ammeperioden også, fordi jeg helst ikke vil ha spiral.

Hadde verken mensen eller blødninger da jeg gikk på Cerazette.. Men gikk rundt å følte meg gravid pga kvalme..
Gikk på de i ca 4 mnd før jeg ikke klarte mer av kvalmen..
Har prøvd conludag, men da fikk jeg utslett og kviser i hele ansiktet, så sluttet med de etter 3 mnd. Mensen var regelmessig da, ingen andre små blødninger..
Så nå bruker jeg ingenting..

Spottet og blødde av og på frem til jeg sluttet på den, var fra ungen var 6 uker til 5 mnd gammel. Ble sykluskrøll da jeg sluttet på den. Vil ikke anbefale denne pillen.

Gikk på Cerazette i 2 år. Småblødninger en sjelden gang, men de siste to månedene så hadde jeg konstant bmåblødninger så jeg går over til vanlig p-pille når mensen kommer.

Har gått på de i 3 år nå, noen småblødninger litt i hytt og pine i begynnelsen, men nå er det langt over ett år siden jeg har hatt blødning :)

Ser det stort sett er snakk om blødninger her. Hvordan er erfaringen med humørforandringer og sexlyst?
Det er 3 mnd siden jeg fødte, og jeg har gått på Cerazette i 1,5 mnd. Humøret er elendig, og sexlysten fullstendig fraværende. Begge deler tærer på forholdet, men jeg vet ikke om jeg kan skylde på minipillen?

Ingen blødninger her.
Humøret på topp!
Sexlysten er heller ikke forandret.

Back
Topp