Cerazette/Desirett, bivirkninger

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Du som har brukt nevnte piller, kunne du fortalt meg om hvordan du opplevde de? Fikk du noen bivirkninger? Hvor lang tid tok det før du fikk de og hvor lang tid tok det før de eventuelt forsvant (hvis de forsvant).
Jeg holder på med min tredje uke med Desirett nå, og opplever både det ene og det andre.. Vil derfor se om det er noen som opplever lignende som meg :)

På forhånd takk for svar!
 
Du som har brukt nevnte piller, kunne du fortalt meg om hvordan du opplevde de? Fikk du noen bivirkninger? Hvor lang tid tok det før du fikk de og hvor lang tid tok det før de eventuelt forsvant (hvis de forsvant).
Jeg holder på med min tredje uke med Desirett nå, og opplever både det ene og det andre.. Vil derfor se om det er noen som opplever lignende som meg :)

På forhånd takk for svar!
Har prøvd begge deler. Blødde konstant. Ga opp
 
Merker at de går på humøret løs, men alternativet er ingen prevansjon, og det tør vi ikke risikere. Ingen blødninger i det hele tatt med dem da, noe som er deilig.
 
Jeg sliter med humørsvingninger i det vanlige, men de forverret seg på Cerazette. Forverret seg med Diane og Microgynon også, så er ikke sikkert jeg er en å høre på :wacky: Blødde en stund i starten. Jeg orket ikke å fullføre 3 mnd.
 
Desirett bruker jeg nå. Blør av og til litt men ikke mer en 3 dager. Humørsvingninger ja litt. Men har ingen valg må bruke ett eller annet nå.
 
Bruker Desirett og kan ikke si at jeg har merket noen bivirkninger. Har gått på de i 6mnd nå
 
Hadde veldige humørsvingninger i starten (evt hormoner etter fødsel og lite søvn som har skylda?). Gått på det i snart halvannet år. Ingen blødninger, bare spotting en-to dager hver tredje måned... Heller ingen andre bivirkninger.
 
Hmm, kan virke som jeg er litt uheldig da :rolleyes:
Jeg føler meg ikke helt som meg selv for tiden, jeg krangler liksom med meg selv inni hodet mitt :p Er vanligvis en veldig rolig og behersket type, men de siste ukene har jeg blitt en del sint. Og jeg blir nesten aldri sint, men nå er jeg mye mer irritabel.
Så hodet mitt vil både være sintere/mer irritabel enn vanlig, og være mitt rolige selv. Rar følelse.
I tillegg så opplever jeg hypnopompe hallusinasjoner (altså at jeg hallusinerer i det jeg våkner opp), men jeg klarer ikke å finne noen sammenheng med Desirett når det gjelder det da:confused005
 
Hva mener du med de forsvant? Blødningene?

Jeg har gått på cerazette to ganger. Første gang gikk jeg på dem ganske lenge, da var jeg ikke i et forhold og tenkte ikke så fryktelig mye over bivirkninger. Mistet mensen egentlig umiddelbart, men fikk svært lett gjennombruddsblødninger om jeg glemte en pille.

Fikk meg kjæreste, stolte ikke på p-pillene så jeg fikk satt inn hormonspiral. Den funka dårlig, hadde brun ekkel utflod hver dag og dritvondt i ryggen, så etter sånn 7 mnd orket jeg ikke mer så fikk den fjernet og startet opp på cerazette igjen. Denne gangen var p-pillene horrible. Tror jeg spotta i de 3 mnd jeg gikk på dem, ble skikkelig grinete og fæl, mistet helt sexlyst og fikk faktisk vanskelig for å oppnå orgasme. Det var som om jeg var nær, men uansett så gikk det ikke. Orket ikke mer etter 3 mnd så jeg skulle prøve å tracke syklusen min uten noe hormonell prevensjon og slik var historien om hvordan min datter kom til verden :hilarious::hilarious::hilarious:

Prøvde hormonspiral etter fødsel av andre barnet igjen, jeg trodde det funka greit denne gang, men over tid mistet jeg helt sexlyst igjen, ble nærmest deprimert og bare nedfor hele tiden. Fjernet spiralen og etter en liten mnd følte jeg meg som en helt ny person! Etter 3 mnd er jeg helt som normal. Jeg har fått tilbake sexlysten, jeg føler meg lystigere og lykkeligere. Så for min del vil jeg ikke prøve hormonell prevensjon igjen. Nå tracker jeg syklusen med app (nå vet jeg mye mer om hvordan kroppen fungerer), planen var å bruke pessar på røde dager, men jeg blir ikke helt venn med det. Vi er forsiktige rundt de fruktbare dagene, med ekstra sikkerhetsmarginer.
 
Du som har brukt nevnte piller, kunne du fortalt meg om hvordan du opplevde de? Fikk du noen bivirkninger? Hvor lang tid tok det før du fikk de og hvor lang tid tok det før de eventuelt forsvant (hvis de forsvant).
Jeg holder på med min tredje uke med Desirett nå, og opplever både det ene og det andre.. Vil derfor se om det er noen som opplever lignende som meg :)

På forhånd takk for svar!
Jeg opplever ingenting. Gått på det i snart et år.

Edit: Leste litt over her. Sexlysta forsvant kanskje. Ikke tenkt over det da det gjelder oss begge :hilarious: Så, ikke nødvendigvis pga. pillene, men kan være livssituasjonen vår nå. Babyen er snart et år, og vi har hatt sex 3-4 ganger siden fødsel. Det er helt merkelig.
 
Mistet mensen nesten med en gang (tror jeg hadde et par blødninger de første tre månedene), har ikke noe problemer med masse uregelmessige blødninger som mange sier de har. Får mensen ca hvert 2,5 år eller noe sånt, og det kan jeg klare å leve med.
 
Var veldig fornøyd med Cerazette. Blødde ikke , men generelt med p-piller så har jeg måtte ta sukkerpillene etter 3 mnd pgr spotting .
 
Back
Topp