Cerazette, blødning... erfaringer?

aimste

Forumet er livet
Fødte for 8 uker siden nå, å begynte på cerazette for 10 dager siden.
Har ikke fått mensen igjen etter fødsel, men så begynte jeg å blø for 3 dager siden.
Jeg har aldri i mitt liv blødd så mye før :/ helt jævlig.

Men... tro om det er mensen som har kommet nå, eller om det er en blødning pga pillene... mensen pga pillene... eller?

Hadde jo som alle andre håpet å slippe unna ei stund til :P
Fortsetter jeg å blø som dette må jeg vel på sykehuset for påfylling :P

noen med peiling?

Da jeg startet på de fikk jeg en mensliknende blødning rett etterpå. 
Etter det blødde jeg ikke i det hele tatt. 

Du skal egentlig ikke ha mensen på cerazette, men du kan ha mensliknende blødninger. Noen har mensliknende blødninger 365 dager i året og det kan bli litt slitsomt:p, andre har ikke blødninger i det hele tatt.

Det som er veldig positivt med Cerazette er at de ikke gir økt risiko for blodpropp og for min del trigger de ikke migrenen min.

Ellers har jeg vært mye frustrert over disse utidige blødningene.

Takk for svar :)
Håper det bare er en blødning som forsvinner, og at mensen ikke kommer på leeeeenge :P

Jeg prøver ut disse nå, for reagerer sånn på alt av hormon-prevansjon, å disse er det jo minst i så får se hva det blir til...

Jepp, jeg fikk masse blødninger med Cerazette, så de funket ikke for meg. Jeg blødde i ukevis, og da jeg endelig fikk et opphold varte det bare i noen dager før jeg begynte å blø igjen. Jeg prøvde lenge å gå på dem, men måtte bare gi opp. Det var utrolig irriterende å ha så lange og uregelmessige blødninger. Jeg har i ettertid hørt at mange har opplevd dette med Cerazette.

Jeg har gått på Cerazette, og fikk da blødninger som varte i over 2 mnd. Da slutta jeg på dem, da legen mente dette ikke var bra for kroppen..

Går på de nå, og er faktisk ganske fornøyd. Var en heks de første ukene men det har jevnet seg ut :) Får en liten blødning på slutten av hvert brett, men ellers ingenting.

Tror jeg har sjeldnere migrene av denne typen p-piller også :)

Begynte å blø ca 1 uke etter jeg startet på de... 1 uke ca. Begynte å blø etter 2 uker igjen. Ca 3 dager.... begynte å blø igjen etter 2 uker til. Ca 3 dager denne gangen også. Siden det har jeg ikke blødd i det hele tatt :)

Jeg begynte på de da minsta var ca 8 uker, ikke blødd noen ting, før jeg fikk mensen (trodde jeg) for snart 4 uker, men har småblødd litt siden... Skal begynne på nuvaring nå, så satser på at blødningene blir borte:-)

Går selv på Cerazette nå, og det er et mareritt.. Har blødd mer eller mindre siden dag 1 og det går ut over både det ene og det andre for å si det sånn.. Lillegull er 6 mnd nå, og jeg ammer fortsatt. Derfor kan jeg ikke bruke de p-pillene jeg vanligvis bruker å dette er litt irriterende.. men men.. noe må man vel ofre. Virker som det er veldig forskjellig hvordan folk reagerer på minipiller, har lest en del på forum og diverse.. Håper det ordner seg for deg hvertfall :) 

Brukte de før jeg fikk førstemann - da hadde jeg ingen blødninger i det hele tatt. Men da jeg begynte på dem igjen etter jeg hadde født, så blødde jeg omtrent hele tiden. Prøvde lenge, men måtte til slutt slutte på dem. Følte jeg hadde mensen i tre uker og uten mens en uke pr mnd.

Stemmer det de sier at du egentlig ikke skal få mensen på de, men jeg fikk en skikkelig reaksjon på de... Jeg blødde konstant på de. Hadde mensen hver dag i 3mnd før jeg gav opp og sluttet helt på p-piller. Orka ikke mer av hormon-prev. Ble ikke gravid før vi virkelig prøvde heller.

Back
Topp