Cellulitter

Mams1987

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Oktoberbarna 2021♡
Noen som har prøvd kremmer som fungerer mot cellulitter? Kommet en del på lår og rumpe etter jeg ble gravid.

Jeg og har fått en del cellulitter. Men siden slike kremer inneholder en del aktive stoffer så kommer jeg til å avstå fra alt som ikke er testet "ikke hormonforstyrrende" frem til jeg er ferdig med amming. Jeg er helt sikker på at cellulittene som er kommet på er det på grunn av vannansamlinger, og derfor vil forsvinne igjen etterhvert:) Beste tipset nå er vel å få en god blodsirkulasjon, som massasje eller skrubb:)

Cellulitter kommer av at fettcellene presser på bindevevet og det er ingenting du kan gjøre med det før etter svangerskapet. I noen tilfeller er vann i kroppen skylden.. Kremer for å motivere cellulitter er vanndrivende og har derfor litt virkning hos noen. Kremer som det bør ikke brukes før du er ferdig med å amme.

Vektnedgang vil gjøre cellulittene mindre synlige, det ble de hvert fall hos meg :) så det finnes håp. :) De synes ofte mindre på sommeren når man er litt brun også ;)

Jeg tenker at cellulitter er en naturlig del av det å være menneske, og ikke noe det er noen vits å sloss mot. Må bare aksepteres. Det er ikke særlig pent, syns jeg, men er dessverre bare noe som bør holdes ut.

Back
Topp