cellulitter i svangerskapet

Lysestake

Andre møte med forumet
Skammer meg litt over å si det, men jeg irriterer meg så grenseløst over alle cellulittene jeg har fått i svangerskapet. La på meg mye til å begynne med, er oppe i 15 kg med litt over 3 mnd igjen. Cellulittene kom tidlig, ganske fra start av. Kan ikke huske det fra forrige gang, og da gikk jeg opp over 20 kg. Uansett aldri hatt mye cellulitter så det har aldri vært et problem. Nå lurer jeg på om andre har samme erfaring OG har opplevd at de forsvinner med amming, trilleturer og vektnedgang.

Hei :)

Denne var postet feil, så jeg flytter den til Generelt hvor du forhåpentligvis får litt flere svar :)

Jeg har fått cellulitter rett etter positiv test i mine 3 svangerskap[emoji15] irriterer meg grenseløst! Heldigvis blir det borte men alikevel kjipt å ha når man allerede føler seg litt lite fresh

Har fått mye cellulitter dette svangerskapet jeg også [emoji13] Ikke at jeg var cellulittfri fra før av da [emoji28] men nå er det enda verre

Godt tips er å bruke en grov børste i dusjen, massere på området, cellulitter kommer av liten blodsirkulasjon, det er derfor mange får det i svangerskapetz

Cellulitter kommer av at fettcellene presser på bindevevet. I noen tilfeller er det væskeansamlinger som gir cellulitter. Kvinnenes bindevev (rutete) er ulik mannens bindevev (rett) og vi får derfor lettere cellulitter. For å minske cellulittene så må man få ned fettprosenten. Men viktig å nevne at kvinner med lav fettprosent og høy muskelmasse også kan ha cellulitter, da er det musklene som presser på bindevevet i stedet. Over 90% av den kvinnelige befolkningen har cellulitter. Skrubbing osv. Har ingen effekt annet enn at man føler seg bedre og huden blir myk.

Takk for svar folkens, haregner gått meg hus forbi Selvom rompa er full av smilehull, føler jeg lårene faktisk er litt finere, på tross av mer vektoppgang Men mye mer aktiv utover i svangerskapet enn hva jeg var i starten, så har nok betydd noe.

Back
Topp