Celleprøve

missy1984

Forumet er livet
Jeg var på sykehuset og skulle ta tul på onsdag og fikk beskjed om å ta celleprøve også siden det var nå over 3 år siden. Jeg fikk se et levende foster. Og bekymringene ga seg veldig.

Nå 2 dager etter kommer det fortsatt brunlig utflod. Blir så redd. Har noen opplevd dette etter celleprøve før ?

Jeg var på sykehuset og skulle ta tul på onsdag og fikk beskjed om å ta celleprøve også siden det var nå over 3 år siden. Jeg fikk se et levende foster. Og bekymringene ga seg veldig.

Nå 2 dager etter kommer det fortsatt brunlig utflod. Blir så redd. Har noen opplevd dette etter celleprøve før ?
Jeg blør opp til en uke etter celleprøve. :)

Aldri tatt celleprøve når jeg er gravid, men tror det er helt ufarlig og normalt med spotting etterpå.

Jeg tok celleprøve samtidig som TUL. Gynekologen påpekte flere ganger at det var normalt med litt blødning/spotting i etterkant :)

Helt normalt med litt blødning etter celleprøve:)

Ja, jeg har blødd i noen dager etter celleprøve, og da har jeg ikke vært gravid. Når man er gravid er jo skjeden mye mer blodfylt og lettblødende, så ikke så rart at du blør litt. Brunlig utflod tyder jo også på at det er gammelt blod, så da har nok det som blødde sluttet å blø. Skjønner at du blir redd, men tror ikke du har noen grunn til å bekymre deg!

Ja, det er vanlig :) legen min brukte ganske lang tid på å forklare det siden mange blir redde når de ser blod. Så fortalte hun en anekdote om bruk av røde håndklær på sykehus. Blod ser ofte mer og verre ut enn det er, og hvis man bruker røde håndklær til å tørke blir ikke pasienten like redd som hvis man bruker feks hvite.

Back
Topp