Celleprøve?

Løvebrøl

Gift med forumet
Har dere tatt celleprøve?
Skal jo gjør det hver 3 år, men har ikke tenkt noe på det.
Leste at det skulle bli tatt opp i 1.kontroll, men legen min sa ingenting om det og jeg glemte å spør.

Jeg tok det samtidig som jeg tok ut spiralen i november. Legen spurte på første kontroll, men jeg slapp siden jeg nettopp har tatt :)

Jeg tok på første kontroll men det var mest fordi det hadde gått 6mnd siden siste kontroll.men fikk sms av legen at jeg må ta ny nå når jeg skal til legen igjen.. Håper bare det at det ble noe feil med prøven...

Jeg håper jeg slipper nå i sv.skapet, at de kan ta det ved 6 ukers-kontrollen....

Jeg er 26 år, har ikke tatt celleprøve før. Bør jeg ringe lengen og eller vente til denne 6 ukerskontrollen?

Jeg er 26 år, har ikke tatt celleprøve før. Bør jeg ringe lengen og eller vente til denne 6 ukerskontrollen?

Det må du vel nesten føle på selv :) Legen sa til meg at det burde ikke tukles for mye der nede uten at man må.
Du kan jo ta det oppe med legen neste gang du skal ditt :)

tok det nå i januar. på første kontrollen.. sist tok jeg på første kontroll og 6ukers etter fødsel

Er det vanlig å gjøre dette mens man er gravid? Ble ikke gjort forrige gang jeg var gravid 2004.
Tok siste prøven i fjor sommer.

Peace & love from Tessa
Termin 26/9-13

Jeg tok i mars i fjor, og så tok gynekologen en ny når jeg var på en av ultralydene jeg var på tidlig i svangerskapet. Fikk svar i går om at alt var normalt :) håper jeg slipper på 6 ukers kontroll, orker ikke 4 slike prøver på 2 år.

Jeg er 23 og har aldrig tatt det. Er ikke den en alder man skal begynne med det?

Jeg er 23 og har aldrig tatt det. Er ikke den en alder man skal begynne med det?
vi skal begynne å ta det fra vi er 25 år!
men jeg har enda ikke vært og blir 27 år i sommer, men jeg har jo omtrent gått gravid siden jeg var 25 så jeg skal snakke med gynekolog i dag og tror jeg tar den på 6 uker kontrollen etter fødsel. det er igrunn 6 ukers kontroll jeg liksom skal på i dag etter jeg fødte aron, men tror ikke jeg skal la dem gjøre det i dag dersom dem ikke sier at det ikke er farlig

Ja jeg tok det på første kontrollen ,eller da jeg bestillte privat ul,gynekologen spurte når sist jeg tok og da var det fem år siden sist Og måtte ta en prøve da :) Er tretti år ;)

vi skal begynne å ta det fra vi er 25 år!
men jeg har enda ikke vært og blir 27 år i sommer, men jeg har jo omtrent gått gravid siden jeg var 25 så jeg skal snakke med gynekolog i dag og tror jeg tar den på 6 uker kontrollen etter fødsel. det er igrunn 6 ukers kontroll jeg liksom skal på i dag etter jeg fødte aron, men tror ikke jeg skal la dem gjøre det i dag dersom dem ikke sier at det ikke er farlig

Det er nok ikke farlig. Jeg har forstått det som at det skal tas i begynnelsen av svangerskapet. Synes bare det va rart at legen ikke tok det opp på første kontroll.

Det er nok ikke farlig. Jeg har forstått det som at det skal tas i begynnelsen av svangerskapet. Synes bare det va rart at legen ikke tok det opp på første kontroll.
gynekologen sa i dag at jeg kunne vente til 6 ukers kontrollen etter fødsel, for i dag ville hun ta bakterieprøve og hun ville ikke ta begge på en gang.

Back
Topp