Celleprøve...

Lykkeliten_84

Forumet er livet
VIP
Kan man ta celleprøve når man er gravid?

Hadde noen celleforandringer tidligere i vår, og fikk beskjed om å komma tilbake for nye sjekk i august. Men tar de celleprøve når du er gravid?
Har bestilt time og alt, men er jo ikke noen grunn til å gå hvis det ikke utføres på gravide.

Er litt redd kjenner jeg, tenk hvis det har utviklet seg den negative veien [:-][8|]

snuppi mener å huske med prinsen vår at eg sku ta det,men da sa legen min at vi kunne vente til etter eg hadde født med å ta den celleprøven
ring bort og hør da
lykke til
klemklem

ORIGINAL: Brannjente

snuppi mener å huske med prinsen vår at eg sku ta det,men da sa legen min at vi kunne vente til etter eg hadde født med å ta den celleprøven
ring bort og hør da
lykke til
klemklem

Hmmm, takk for svaret vennen [:)]

Men vil så gjerne ta den å bli ferdig med det! Men jeg får vel ta en tlf bort å høre! Men er det noen grunn til at man ikke kan ta det! Celleprøve er vel celleprøve selv om man er gravide, eller kanskje det automatisk blir forandring i cellene når man er gravid...[8|] *undre seg*

Blir det ikke tatt celleprøve uansett da? Eller er det noe annet de sjekker når de sprer beina på deg og stikker en altfor lang q-tips inn? Var ettellerannet i den rettningen^_^

ORIGINAL: *Sperminator*

Hmmm, takk for svaret vennen [:)]

Men vil så gjerne ta den å bli ferdig med det! Men jeg får vel ta en tlf bort å høre! Men er det noen grunn til at man ikke kan ta det! Celleprøve er vel celleprøve selv om man er gravide, eller kanskje det automatisk blir forandring i cellene når man er gravid...[8|] *undre seg*

Jeg har vært mye plaget med celleforandringer, og synes å huske at jeg tok celleprøve på første sv.skapskontroll ved forrige sv.skap og at det kom ut celleforandringer som legen mente kunne være pga hormonene fra sv.skapet. Så jeg fikk time til ny celleprøve like etter fødselen, og da hadde forandringene stabilisert seg. Så det er sikkert best å bare vente til du har fått babyen! [:)]

ORIGINAL: Jaybird

Blir det ikke tatt celleprøve uansett da? Eller er det noe annet de sjekker når de sprer beina på deg og stikker en altfor lang q-tips inn? Var ettellerannet i den rettningen^_^

Tror de gjør det helt i begynnelsen av sv.skapet. Jeg får nesten ringe inn å høre [:)]

Jeg tror nok di tar uansett, så lenge du har hatt celleforandring..... [8|]
Håper du finner utav det jaffal [:)]

Men uansett om du fortsatt har celleforandringer e d ingen ting dei kan gjøre før etter fødselen.
For da må du få utført konisiering(eller kordan en skriver d).
Da tar dei bort en bit av livmortappen.

Men ring t legekontoret å hør ka dei sei.

Jepp ringer dem i morgen. Er nok best å vente til etter sv.skapet [:)]

Takk for svarene jenter [:)]

Hormonene i svangerskapet kan føre til celleforandringer, så de tar nok ikke celleprøve. Da kam man bare bli unødig uroet. De vil nok vente til et par mnd etter babyen er kommet. Lykke til uansett[:D]

Back
Topp