Celleprøve under graviditet?

smurfix

Elsker forumet
Noen som veit om det gjøres? Jeg ble konisert i oktober 17, og fikk i dag brev fra sykehuset om kontrolltime som j3g regner med innebærer en ny celleprøve.

Jeg fikk beskjed om at det ikke pleier å bli utført når man er gravid pga at det er større sannsynlighet for ugyldig celleprøve og at man må ta det flere ganger. Hvis jeg ikke husker helt feil da[emoji28] Jordmoren i kommunen min pleier å tilby celleprøve ved 6 ukers kontrollen etter fødsel, vet ikke om det er vanlig praksis, men det er jo verdt å sjekke ut ihvertfall [emoji57]

Jeg tok celleprøve når jeg var 8+5. Det var den dagen jeg oppdaget blødning og var på ekstra TUL.

Jeg tok celleprøve sist gang når jeg var gravid uten å vite det å da ble svaret feil

Jeg måtte ta celleprøve sist jeg var gravid pga celleforandringer. Har også tatt celleprøve denne gangen...

Jeg fikk beskjed om at det ikke pleier å bli utført når man er gravid pga at det er større sannsynlighet for ugyldig celleprøve og at man må ta det flere ganger. Hvis jeg ikke husker helt feil da[emoji28] Jordmoren i kommunen min pleier å tilby celleprøve ved 6 ukers kontrollen etter fødsel, vet ikke om det er vanlig praksis, men det er jo verdt å sjekke ut ihvertfall [emoji57]

Fikk også denne beskjeden..

Jeg hadde også hørt dette, og spurte gyn om det. Hun sa at det i noen tilfeller kunne bli ugyldig prøve, men at man ikke burde la være om det var tid for det.
Jeg har forøvrig ikke hørt noe etter at jeg tok prøven for 8 uker siden, så satser på at alt var normalt..

Samme fikk jeg beskjed om hos fastlegen

Jeg tok celleprøve i uke 14, gynekologen sa som nevnt over at det var en litt større sjanse for forurenset/ ugyldig prøve. Min prøve var ok.

Da skal jeg ringe i morgen å høre.

Fikk beskjed om at de tok celleprøve i 1.trimester, men ikke etter.

Back
Topp