Celleprøve og amming

Mammatil3skatter

Forelsket i forumet
Hei, er det noen som vet om man kan/bør ta celleprøve når man ammer, eller bør man vente til man er ferdig med det??

Hvorfor i all verden skulle man ikke det? De "napper" jo bare ut en liten prøve... Er jo ingen medikamenter i sving som kan gå over i melken. Ring legen og hør :) jeg hadde aldri tenkt på dette som et problem ved amming, men jeg er ingen ekspert :)

det er ikke noe problem. Nå er det såpass lenge siden jeg har tatt det, så avtalte med legen at det er greit å ta da jeg skal inn for seks ukers kontroll etter fødselen..

Selvfølgelig har det ikke noe å si for ammingen, jeg tenker heller omvendt - om amming påvirker resultatet på prøven. Mener den ene jm sa noe om det på 6ukerskontrollen.

Du kan ta celleprøve mens du ammer ja, men du må vente minimum 6 mnd etter fødsel pga naturlige celleforandringer under graviditeten. Disse er vanligvis borte 6 mnd etter :)

Hei, er det noen som vet om man kan/bør ta celleprøve når man ammer, eller bør man vente til man er ferdig med det??
Tok mammografi, UL og celleprøve fra puppen ca 3 mnd etter fødsel. Fullammet. Gikk fint, men rant jo litt melk ut her og der :p

Back
Topp