Celleforrandringer

Savira

Elsker forumet
Når man har hatt celleforrandringer tidligere, bør man skjekkes gjevnligere da?

dytter opp, lurer litt på dette selv??

har du hatt mange celleforandringer??

jeg har vært en gang til videre undersøkelse på sykehuset, men heldigvis var det ikke noe[:D]

Har hatt celleforrandringer ett par ganger.
Var på GU 3-4 ganger i løpet av 6 mnd, pga både feil og oppfølging.
Er en stund siden jeg var til GU.. over ett år siden tror jeg....

ORIGINAL: Savira

Har hatt celleforrandringer ett par ganger.
Var på GU 3-4 ganger i løpet av 6 mnd, pga både feil og oppfølging.
Er en stund siden jeg var til GU.. over ett år siden tror jeg....

oj, det hørtes absolutt ikke kjekt ut[:'(]

lenge siden jeg også har vært...pleier å ta det en gang i året i med at min mor og mormor har hatt livmorshalskreft...
men nå er det over et år siden jeg har gått, har ikke orket den påkjenningen igjen[&:]

vet du om det blir tatt automatisk en celletest hos lege eller jordmor når en blir gravid??

Nei, det tas ikke automatisk, men dersom det er tid for ny celleprøve tar de det normalt på første kontroll.

Jeg hadde ikke GU på første kontroll fordi jeg skal ta celleprøven på etterkontrollen etter fødsel, siden det var på tide med ny i januar, da lar vi den vente til etterkontrollen, sa legen. (sist var det på tide i juni, jeg hadde termin i august, da mente legen det ble for lenge å vente, så jeg tok den altså i januar... Legene er åpenbart ikke helt enige...)

Uansett, har du hatt celleforandring skal du ha kontroll etter 6 mnd, dersom den er ok tror jeg ikke du trenger ta oftere enn før.

(uansett ikke jevnligere.... en gang i uka er like jevnlig/regelmessig som en gang hvert tiende år, regelmessigheten går jo bare på lik avstand...[;)])

Back
Topp