Celleforandringer og amming

itzy

Elsker forumet
Maiblomstene 2017
Er det noen som vet om det kan være en sammenheng mellom celleforandringer etter celleprøve og amming?
Jeg har for første gang i mitt liv fått påvist celleforandringer under rutinemessig sjekk hvert 3.år :(
Nevnte ikke for gynekologen at jeg ammer, men har hørt i ettertid at man normalt ikke tar celleprøve under ammeperioden nettopp fordi det kan være forbigående forandringer, men jeg finner ikke noe nærmere info om dette. Noen som vet?
 
Er det noen som vet om det kan være en sammenheng mellom celleforandringer etter celleprøve og amming?
Jeg har for første gang i mitt liv fått påvist celleforandringer under rutinemessig sjekk hvert 3.år :(
Nevnte ikke for gynekologen at jeg ammer, men har hørt i ettertid at man normalt ikke tar celleprøve under ammeperioden nettopp fordi det kan være forbigående forandringer, men jeg finner ikke noe nærmere info om dette. Noen som vet?
Amming skal ikke ha noe å si, men man tar ikke prøver de første 6 månedene ettet fødsel på grunn av forandringer i livmor.

Kjenner flere som har fått påvist celleforandringer også var det ikke noe alvorlig. (Men jeg kjenner derimot ingen som har hatt livmorhalskreft)

Krysser fingrene for deg ❤️
 
Jeg hadde celleforandring og ammet (hadde ikke celleforandring forsi jeg ammet) og skulle tilbake for å se om det var gått tilbake noen mnd etter....da var jeg gravid på nytt. Celleforandringen var ikke gått tilbake, men de kunne ikke gjøre noe før babyen var ute. Så 7 uker etter fødsel , skar de ut en bit som ble sendt inn...Hadde da grad 3 og måtte opereres . Ammet , opererte kort tid etter og har hvert friskmeldt siden :) nytt svangerskap igjen og alt er bra.

Masse lykke til :)
 
Tok celleprøve en/ to mnd etter fødsel og ammet, gynegelogen forstod nok det da babien var med i vognen og vi var innom fødselen i samtalen... sa ikke det betydde noe...
 
Back
Topp