• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Celleforandring i underlivet...

Camillasen

Betatt av forumet
Er det noen som har fått beskjed av legen at dette er oppdaget etter gyn. undersøkelsen under graviditet? Hvordan gikk det evt...?

dytt.... trenger svar please [&:]

Jeg ble faktisk opperert i dag jeg[8D]
Fikk først to celleprøver med nesten 1 års mellomrom etter graviditeten, men så ble det tatt en vevsprøve som ikke var så bra, jeg ble som sakt opperert i dag skulle fjerne en del av livmorhalsen men så hadde det spredd seg mye både opp å til sidene, jeg har det som heter CIN3 en grov med alvorlig spredning. så han tok mye i dag å brant mye på sidene, så hååååper at han har fått bort alt å at det ikke utvikler seg videre...hvis du lurer på noe mer så må du bare sende PM[;)]

men jg må si at det er HELT normalt å ha celleforandringer under graviditeten[:)]
Er ikke normalt at det går videre[;)]

jeg har. skal tilbake til ny prøve i des. er vist ganske vanlig med celleforandringer, og du trenger ikke bekymre deg[;)]

Hjertelig! Håper det ordener seg greit for deg nå da...

ORIGINAL: DivaAnnie

Jeg har også hatt celleforandringer. Var på sykehuset for noen mnd siden og fjernet det vevet som var berørt. (konisert, altså brent det bort)
Det er veldig vanlig å få det etter en graviditet, og så lenge man sjekker seg jevnlig er det nesten 0% sjans for at det skal utvikle seg, siden det opptages så fort.

For meg så vil det kun bety at jeg må sjekke meg hvert år istedetfor 3. hvert år som er vanlig [:)]

Sign, bortsett fra at det er lengre siden jeg var inne og ble konisert. Jeg fikk narkose under inngrepet, men det er valgfritt[:)] Lykke til! Det er forresten sjelden at celleforandringene vedvarer slik at det er nødvendig med konisering.

Back
Topp