Cbx bilstol

Lille hjerte

Elsker forumet
VIP
Sommerfuglene
Påskeliljene 2022 ❤️
Noen som har erfaring med CBX sin fremovervendt bilstol?
Har ei på 2.5 år som skal ha den

Vedlegg

• 200925_1.jpg
    200925_1.jpg
    9,4 KB · Visninger: 13
Jeg vet at jeg ikke svarer på spørsmålet ditt, men jeg må bare spørre, hva er grunnen til at du velger å snu et så lite barn?

Bilstoler med pute er ikke anbefalt, da barnet har lettere for å bli slengt ut av stolen, eller få store indre skader ved en kollisjon.

Bra som ordinær beltestol hvis stolen passer bil og barn (ergo barnet er gammelt nok, og mye eldre enn 2,5 år), livsfarlig med pute. Trygg trafikk ønsker å få de av markedet. I en kollisjon sitter ikke barnet fast, men vil kunne slynges over eller under puta, og puta vil kunne skade indre organer alvorlig om barnet blir sittende i stolen. Finnes mange ubehagelige videoer å se på YouTube fra kræsjtester, puta kalles impact shield.

Her ligger det link til litt uttalelser, blant annet fra trygg trafikk og NTF (svenske trygg trafikk) som du kan finne kilder på. https://bilstoler.blogg.no/1489328419_bilstoler_med_magepute.html

Sier det samme som de andre sier jeg. Denne stolen som beltestol er grei, men med den puta kan den være livsfarlig. Og som det skrives over her ønsker trygg trafikk den ut av markedet.
Og en på 2,5 år er vel litt liten til å sitte i beltestol uansett.

En på 2,5 er for liten og kommer dårlig fra det uansett hvilken stol man bruker fremovervendt. Det sagt, så er de stolene med puter en av verstingene.
Man har få gode alternativer for et så lite barn.
Pute= moser alt av indre organer i magen
Fem punkt= Kroppen holdes igjen og nakken blir slengt forover (les: indre halshugging)
Tre punkt = barnet er for lite og får ikke selen på riktig sted. Får mest sannsynlig selen over halsen

Den puten er farlig. Og tru meg jeg er ikke en av de som rir alle prinsipper ang bilstol, men den der ville jeg aldri brukt. Jeg har syke barn som må snues tidlig for å ikke få indre skader( litt med hva som er størst sannsynlig at gir skader osv) men aldri vurdert sånt. Begge mine var både lange nok og tunge nok for 3 punkt ganske tidlig. Ville heller ventet til det så man kunne unngått den puten. Leste en svensk pluss test her og på den stolen der stod det bare at ingen måtte kjøpe den fordi den skåret så vanvittig dårlig.

Back
Topp