CB med/ukeindikator

charmiiss

Gift med forumet
Aprillykke 2017
Hei!

Jeg er idag 5+1. Tok en clearblue, men den viste 2-3 uker, er ikke det litt lite? Er 21/22 dager siden befruktning. Noen som har erfaring? Blir litt bekymra jeg..
 
Tok du den på morgen urin? Jeg fikk også 2-3 5+0. Ikke testet noe mer etter det, men du trenger nok ikke bekymre deg :)
 
Skal man ikke plusse på 2 uker da? Cb viser vel uker fra befruktningen skal ha skjedd, men man regner jo graviditeten fra siste mens, så hvis du legger på to uker. Så stemmer den jo med 5?
 
Jeg trodde den skulle vise 2-3 når man var 5 uker på vei, jeg... Jeg hadde motsatt problemstilling. Den viste 3+ og jeg begynte å stresse for at det kanskje var tvillinger
 
Jeg trodde den skulle vise 2-3 når man var 5 uker på vei, jeg... Jeg hadde motsatt problemstilling. Den viste 3+ og jeg begynte å stresse for at det kanskje var tvillinger

2-3 betyr 4-5 uker ja


Jeg har bikka 5 uker jeg da, men det er kanskje like før den bytter over til 3+. Får vel heller ta det som et tegn på at det er bare en inni der og ikke være så bekymra for ALT. :p
 
Jeg gjorde det akuratt på samme uke som deg å fikk også 2-3 uker, spørs om det er for tidlig for å få opp 3+?
Skal kjøpe inn å ta en ny en når jeg går over til uke 7;)
 
Testen er i aller høyeste grad IKKE nøyaktig. Og det er veldig forskjellig hvor mye HCG man produserer som gravid. Mener det er noe sånt som at halvparten av alle gravide vil få 3+ etter 5+3 eller noe. Så det trenger ikke bety noe at du ikke fikk det nå. :)

Og så har vi meg som sannsynligvis ikke fikk utslag på 3+ til tross for at jeg MÅ ha hatt HCG på over 2000 siden den lå på 13.400 i går, tre dager siden sist 2-3 på digital :p Så det er nok mange variasjoner på disse testene, og jeg har virkelig lært meg nå å ikke stole blindt på dem :p Jeg har også funnet flere som har fått 2-3 på testen både samme dag og et par dager ETTER at de har målt HCG til rundt 2000 i blodet :)
 
Etter mine beregninger er jeg 4+2 I dag og jeg fikk også 2-3??? Så det stemmer for min del... kanskje du hadde el senere enn du tror? Evt, så stiger det vel litt individuelt også? Tror nok alt er i skjønneste orden :)
 
Etter mine beregninger er jeg 4+2 I dag og jeg fikk også 2-3??? Så det stemmer for min del... kanskje du hadde el senere enn du tror? Evt, så stiger det vel litt individuelt også? Tror nok alt er i skjønneste orden :)
Testene går ut ifra HCG-nivåer (roughly), ikke reelle uker, så det er veldig varierende når man får utslag på hvilke uker. 1-2 = HCG på 25-199, 2-3 = 200-1999 og 3+ = 2000, men den måler ikke nøyaktig altså.

Anbefaler å lese denne tråden: http://forum.babyverden.no/threads/...mlene-og-cb-digital-med-ukeindikator.1673091/

Denne tabellen er en fin illustrasjon:

c4ae5c059be6ab0911f4af45a5b7e64f


Der kan dere se at man gjennomsnittlig vil få 3+ etter 5+1/5+2, men det betyr også at halvparten vil få det først etter dette :) Jeg skjønner veldig godt at man blir bekymra da, for jeg har jo nettopp vært der, og jeg har googla meg grønn og blå :p
 
Takk for masse nyttig info og gode tips <3 Er nok bare at jeg føler meg ikke gravid akkurat nå og da blir jeg litt ekstra bekymra :eek:
 
Takk for masse nyttig info og gode tips <3 Er nok bare at jeg føler meg ikke gravid akkurat nå og da blir jeg litt ekstra bekymra :eek:
Bare hyggelig, og det har jeg full forståelse for ❤ Ta en til om noen dager, så får du helt sikkert "riktig" uke :)
 
Back
Topp