CB med ukeindikator for å se om hcg-stigning er normal?

We are light

Blir kjent med forumet
Hei!
Jeg driver å bekymrer meg fordi alle symptomene mine plutselig forsvant, og har vært borte snart en uke. Dette skjedde også sist jeg var gravid, og da endte det med SA. Nå er planen min å kjøpe en CB med ukeindikator i morgen, for å prøve å få en indikasjon på hcg-nivå. Jeg er da 6+0 (eller 6+1?), og tenker at jeg burde få minst '2-3' på testen, egentlig +3? Testet positivt 11 dpo, så veldig sen hcg-stigning kan jeg vel ikke ha. Er det noen som har erfaring med denne testen og kan si om jeg er inne på noe her? Skjønner at den ikke nødvendigvis plukker opp MA, da stigningen kan være normal, men da er jeg iallfall et skritt nærmere å vite noe. Legen kan vel ikke si så mye mer enn om hcg stiger eller ikke heller, når det er så tidlig

Jeg fikk positiv digital (1-2) når jeg var 3+3, 2-3 når jeg var 4+1 og 3+ når jeg var 5+1.. Vil tro du er godt innenfor til å få 3+ nå da! Hvis du er bekymret, så ville jeg evt bedt legen om blodprøve med 2 dager mellom for å se stigningen. Vet om flere som har fått feil resultat på CB ifht hva strimlene viste inni, så du må love å ikke bli for stresset hvis den viser noe annet enn 3+! :)

Hei!
Jeg driver å bekymrer meg fordi alle symptomene mine plutselig forsvant, og har vært borte snart en uke. Dette skjedde også sist jeg var gravid, og da endte det med SA. Nå er planen min å kjøpe en CB med ukeindikator i morgen, for å prøve å få en indikasjon på hcg-nivå. Jeg er da 6+0 (eller 6+1?), og tenker at jeg burde få minst '2-3' på testen, egentlig +3? Testet positivt 11 dpo, så veldig sen hcg-stigning kan jeg vel ikke ha. Er det noen som har erfaring med denne testen og kan si om jeg er inne på noe her? Skjønner at den ikke nødvendigvis plukker opp MA, da stigningen kan være normal, men da er jeg iallfall et skritt nærmere å vite noe. Legen kan vel ikke si så mye mer enn om hcg stiger eller ikke heller, når det er så tidlig
Hvis du tar 2 Hcg blodprøver kan du se om Hcg stiger og du kan jo se om Hcg ligger innenfor normalområde i forhold til hvor langt du har kommet i svangerskapet. Så jeg ville anbefale å ta en blodprøve viss du er i tvil. Ellers er det slik at Cb digital slår ut på 3+ når du har 2000 i Hcg.

Jeg har nokså sakte stigning på Hcg. Og jeg regner med å få 2-3 4+5 og 3+ når jeg er ca 5+4.

Takk for svar! Jeg skal til legen også, om ikke annet så for å snakke om bekkenløsning (har utrolig vondt i ryggen, enten krangler bekkenet enda tidligere enn sist eller så er det et tegn på at jeg holder på å miste), men det vil jo ta flere dager å få noe svar, så vil prøve å se om denne testen kan få meg til å slå meg til ro med det ene eller det andre inntil videre iallfall. Skjønner at den ikke gir noe fasit svar, men tenker/håper det kan gi en grei indikasjon iallfall

Back
Topp