cavalier king charles spaniel

tuttifrutti

Gift med forumet
vi ønsker oss veldig en hund, vi blir førstegangs hundeeiere,så dette er spennende.
vi har landet på denne rasen.
satser på en oppdretter,som sjekker for sykdommer ol.

det viser seg at det er lang ventetid på valper, ikke lett å vente altså! jeg hadde sett for meg valp til våren/sommeren,men ser ut som om vi må vente til vinter en gang.

noen med erfaring med denne rasen?

Vi hadde den rasen når jeg var liten. Vår hund var helt fantastisk!:) rolig, men bjeffet en del ;)

Alle de jeg har møtt har vært rolige hunder. Svigers sine var utrente, men kontrollerte. Men jeg har også møtt på eksemplarer som har vært veldig lydige, så det ser ut til at de kan lære seg noen triks også. Mitt inntrykk er at det er ikke verdens smarteste rase akkurat, men det er jo også fint for da er det mindre fare for en hund som trimmer sin egen hjerne (BC'er kan f.eks. bli destruktive om deres behov for stimuli blir oversett). Det ser ut til å være en kjempetrivelig rase, og alle hundene i rasen som jeg har møtt har vært veldig snille og ukompliserte. Det er jo så klart ulemper med rasen som du vet. Jeg vet ikke hvordan det er i dag, men for noen år siden ville de fleste hundene ha fått hjerteproblemer iløpet av livet sitt. De har også hatt et problem med hodet. Jeg kan ikke stave navnet på problemet, men det finner du ut. Svigers sine hunder røytet noe enormt, så du må være klar over at støvsugeren må brukes flittig.
Jeg synes så absolutt at dette er en flott førstegangshund :)

Jeg har en cavaler tispe og hun er verdens beste hund. Jeg anbefaler rasen som førstegangshund helt klart :)

Åå, jeg elsker Cavalierer ♡
Begge mine hadde dessverre hjertefeil og måtte avlives ca 6 år gamle.
Jeg kommer definitivt til å kjøpe en Cavalier igjen en dag :)

Fantastiske førstegangshunder, og helt herlig gemytt. Men ja, du bør være ekstremt nøye på oppdretter.
En oppdretter med få kull som tester hundene sine og scanner hodet deres er som oftest et godt tegn. Ikke velg en oppdretter som ikke scanner hundene!
Masse lykke til i ventingen :)

Back
Topp