Cavalier king charles spaniel

Cathee

Gift med forumet
Jeg har veldig lyst til å kjøpe meg en valp [:)] Er det noen her som har? Hvor har du evt kjøpt?

Så har jeg et spm til, han jeg evt skal kjøpe kommer med avlssperre, pga en hvit flekk for mye. Er det noen som har peiling på hvor mye som er vanlig å redusere prisen på de med sperre?

Jeg har:) Hvis jeg husker riktig så het kennelen Libitris Helle Virket som ei flink, snill dame som hadde drevet med avl i mange år. Mener du kan se på forskjellige oppdrettere på klubbsiden til Cavalier king charles spaniel.

Jeg hadde en cavalier tidligere. Han ble kjøpt i 2001 og døde i slutten av 2007 så han ble ikke så gammel.

Han hadde litt bilyd på hjertet de siste to årene, men det ble helt plutselig forverret de siste mnd og ingen medisinerer hjalp så vi måtte avlive han. Det var også noe annet galt med han som dyrlegen ikke kunne svare på, men jeg kom over en artikkel for noen mnd siden som skrev om en "feil" til ved denne rasen som først nå dyrlegene var blitt obs på og det var som å lese om hunden min. Han fikk nemlig noen rare anfall og gikk rart etterpå når han hadde dem.

Uansett. Han var en flott hund og gikk veldig fint sammen med ungene, men han ble veldig sær de siste årene. Likte kun mennesker han kjente godt fra før av ellers bjeffet han som en gal. Noe som etter min erfaring er mer vanlig med små hunder enn med større. Jeg har hatt en flat coated retriver tidligere og den var mye roligere på den måten.

Prismessig aner jeg ikke hva de ligger på i dag. Det er jo over 9 år siden vi kjøpte vår og da kostet den 6500,- til full pris. Men er det ikke halv eller 1/3 avslag av vanlig pris når det er noe galt med den?

ORIGINAL: Blossom83

Jeg har:) Hvis jeg husker riktig så het kennelen Libitris Helle Virket som ei flink, snill dame som hadde drevet med avl i mange år. Mener du kan se på forskjellige oppdrettere på klubbsiden til Cavalier king charles spaniel.

Vår hund kom også fra Libitris [;)]

Søstra til sambo har nettopp fått valper! Om tispa har 1.plass, så er det 13000 de pleier å koste! Og søstra mi kjøpte en for 6 mnd siden ca, ga 12-13000!

jeg har en slik. Bare send PM du vil[:)]

Det finnes et eget cavalierforum, der kan du få masse tips.
Min er kjøpt hos Gostuen Kennel. Han er avlssperre på og jeg fikk 4000 i avslag på ham..

Hjertefeil og syringomyelia er sykdommene denne rasen kan ha.. Min hund er frisk, den forrige var hjertesyk (men var ikke derfor den ble avlivet).

Jeg vet de kan være dårlig, derfor har jeg tenkt å sjekke han med engang jeg har hentet han. Det er heller ingen garanti for at de holder seg frisk, men dette er kun den rasen jeg vil ha. Hadde en når jeg bodde hjemme hos mamma, hun døde av hjertesykdom. Besteforeldrene mine har også ei [:)]

Kommer til å følge opp med sjekker ganske ofte, for å være sikker. Så får jeg bare håpe at jeg får en frisk hund som lever i mange år [:)]

ORIGINAL: RegniEsil

ææææ, kva skal du med hund?? skal ikkje dere flytta da, skal dere ha med dere hunden`??? [8|][8|] dere har jo hatt fleira hundar, og dei hundane har jo alltid enda opp hos andre.. 

Skal ha meg hun fordi jeg syns det er utrolig kos å fordi jeg er veldig glad i hunder og denne rasen [;)] Vet ennda ikke om vi flytter. Jeg har skaffet meg en hund i hele mitt liv, og det er hunden jeg hadde fra 2000-2008. Så nå er det MIN tur [:)] Kan ikke svare for spontaniteten til JE. Jeg får tak i en familiehund, som passer sammen med barn og livet vårt [;)]

Back
Topp