Cathygirl, Ingeborg eller andre....

~JollyPop~

Elsker forumet
oppskrift på sitteunderlag som skal bli tovet...

jeg er i julepresang modus.. fått mange planer på plass

Drita enkelt[;)] hehe...
hmm.. bare finne oppskriften først[8D]

der!! hehe...

45masker.
Strikk til 40 cm og fell av. Strikker bare frem og tilbake.
Feste trådene og tove i vaskemaskinen på 60 grader med enten milo eller grønnsåpe. Eg har brukt vanlig vaskemiddel uten at d har gjort noe også. 900 eller 1400 omdreininger.
Bruk et tykt ullgarn som kan toves.

Eg har brukt dobbelgarn, men tror ikke d e så stor forskjell på dobbel og enkel. ska prøve enkel nå[;)] (d står 2 nøster i oppskriften, men vet ikke hvor store de nøstene e)

Nå strikker eg et som e litt større. 50 masker og ska strikke til d ser stort nok ut. hehe...

Grådir rotete skrevet her, men du skjønner sikkert ka eg mener! håper eg. hehe...[:D]

Lykke til[;)]

bruker forresten tykt ullgarn på sparkjøp[;)] cortina heter d eg har brukt.

Tusen takk. Skal lage til voksne rumper. Så 50 da kanskje??? Billig garn på sparkjøp, så det hørtes bra ut...

Strikke julepresanger[:D]

ORIGINAL: ~3 blir endelig 4~

Tusen takk. Skal lage til voksne rumper. Så 50 da kanskje??? Billig garn på sparkjøp, så det hørtes bra ut...

Strikke julepresanger[:D]

Den eg hadde ferdig var med 45 masker så den passer liksom akkurat under en voksenrumpe så ville tatt 50 masker ja[:)]
E straks ferdig med den med 50 masker så eg kan gi beskjed om hvordan resultatet blir[;)]
Strikker med pinne nr 8 forresten[;)]

den er notert... tenkte å se om jeg orket å shoppe i dag.... like greit å begynnte, og strikke kan jeg jo gjøre mens jeg sitter her..

men duuuu??

strikker du bare rett frem og tilbake, eller rett en vei og vrang andre???

Ja, e greit å ha noe å holde på med når man likevel bare sitter[:)]
Ble ferdig med sitteunderlaget i dag og d ble helt perfekt størrelse etter d hadde vært i vaskemaskinen[;)]
Strikket d til ca 40 cm før eg felte av.
Strikker bare rett frem og tilbake. Veldig lite hokkuspokkus egentlig[;)] men de blir skikkelig fine og alle blir veldig imponerte av de[:D]
Om du virkelig får dreisen på strikkingen så kan du få oppskrift på tøfler også som toves i maskinen[;)] d gikk d i her i fjor. hehe..

Hahahahahaha... ble veldig fin, men passer sikkert akkurat til Lucas sin rumpe... Gjort akkurat som deg... Hmmm... Prøver igjen.. 40grader neste gang kanskje????

ORIGINAL: ~3 blir endelig 4~

Hahahahahaha... ble veldig fin, men passer sikkert akkurat til Lucas sin rumpe... Gjort akkurat som deg... Hmmm... Prøver igjen.. 40grader neste gang kanskje????

Hahahahha!![:D] hvor stor strikket du den?
Den eg hadde når du var her synes eg passer fint til små barn, men den nye eg har strikket passer fint til en voksenrumpe[;)] den siste vasket eg på 60 grader. brukte vanlig vaskemiddel og vasket den sammen med andre klær bare[:)]
du må ha en supermaskin[8D]

jeg la jo opp til 52 masker, og strikket 82 omganger mener jeg.. den var hvertfall lang nok.. men det ble jo meget liten... men finfin til lucas, så vi bare prøver igjen... hehe

liker å strikke, ög har god tid frem til jul til å klare å få den til å passe svigers sine rumper... hehe

ble veldig bra tovet, og tett og fin... men tror jeg skal senke gradene litt neste gang ja.. hehe

Back
Topp