Carpal tunnel syndrom

Jepp... Har du fått noen råd mot dette?

Jeg har vært plaget med det i snart 2 år.
Hadde en operasjon i oktober 2008 og en i februar i år...

ORIGINAL: Anita77

Jeg har vært plaget med det i snart 2 år.
Hadde en operasjon i oktober 2008 og en i februar i år...

Uff da. Jeg håper min tilstand er forbigående og borte så snart babyen er ute.

Hva er det for noe??

Mine hender dovner bort. Spesielt tommel, peke og langfinger. Om morran kan jeg ikke knyte hendene sammen i det hele tatt.
Utrolig dårlig finmotorikk om dagen, kan man si.

ORIGINAL: Durken

Mine hender dovner bort. Spesielt tommel, peke og langfinger. Om morran kan jeg ikke knyte hendene sammen i det hele tatt.
Utrolig dårlig finmotorikk om dagen, kan man si.

Akkurat sånn har jeg det også!
Det er bare så inmari ubehagelig, det er eneste grunnen til at jeg håper at hun snart kommer ut.
Gleder meg til å få følelsen tilbake i fingrene...

ORIGINAL: Førstegangs

Hva er det for noe??

??

Åja, det har jeg. Veldig ubehagelig. Håper det forsvinner når lillemann er ute.
Spesielt ille i høyre handa. Fingrene dovner bort gjennom hele dagen og det er ikke noe moro om natta[:'(]

Carpal tunnel syndrom
ORIGINAL: Siljeen

ORIGINAL: Førstegangs

Hva er det for noe??

??

http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=2418

Ja, har det eg og.
Er skikkelig ubehaglig. Men eg kjøpte sånn skinne på apoteket, men vart ikkje bedre av den grunn.

Ødlegger litt nattesøvnen, men så blir det bedre utover dagen.

Men har dere smerter og?

jepp har det jeg også... dovner bort i hendene også er jeg øm eller hva jeg skal si.. er ikke direkte vondt, men er fryktelig ubehagelig.. håper det går over når baby kommer![:)]

Var VELDIG plaget med det for noen uker siden... måtte gå med skinne konstant og vred meg i smerte av og til.

Men det rareste er at etter jeg tok svineinfluensa-vaksinen i den armen jeg var plaget med, GIKK DET BORT [:D]  Har ikke vært plaget siden og det er vel nesten 3 uker siden jeg tok den :P

ORIGINAL: Villemo26

Ja, har det eg og.
Er skikkelig ubehaglig. Men eg kjøpte sånn skinne på apoteket, men vart ikkje bedre av den grunn.

Ødlegger litt nattesøvnen, men så blir det bedre utover dagen.

Men har dere smerter og?

Ja, har store smerter også. Spesielt om morgenen, har blitt noe bedre utover dagen nå. Men For noen uker siden hadde jeg så veldig smerter hele døgnet i begge hender og håndledd. Fikk beskjed om skinne jeg og, men uten særlig hjelp. MEn brukte på det dagen også, og da hjalp det litt. Så jeg ikke plutselig skulle bøye håndleddet og skrike til.

Fikk også beskjed om at operasjon var det neste steget hvis det ikke gav seg. Men vil se hvordan det er etter jeg har født, håper det gir seg da. [:)]

Jeg har vært plaget med dette i perioder. Virker som det blir spesielt ille når jeg har gjort noe spesielt på dagen. Da blir det ubehagelig og noen ganger VONDT verkende om natta. Jeg måtte slutte og strikk. Det var en utløsende årsak. Og en dag jeg hadde bært og løfta tulla mye , så hadde jeg vondt i flere dager etterpå. Kanskje dere også har noen sånne småting som gjør at det blir ekstra ille? Tror det skal være bra med avlastning hvertfall.

I tillegg fant jeg ut av at jeg ikke gadd å kjøpe skinne så jeg brukte en helt vanlig støttebandasje som jeg tok på armen rundt hånd og håndledd for å stive av litt , slik at jeg ikke klarte å bøye hånda så mye i søvne. Etter et par dager med det så gav det seg litt.

Paracet hjalp litt når det verket som verst.

Lykke til. Det pleier som oftest å gi seg etter fødselen sier de som kan det[;)]

Eg har ikkje vore plaga med det denne gongen, men fekk det etter eg hadde fått mini for 7 år sidan. Var så ille at eg stod på venteliste for operasjon, men som ein siste utveg ville eg prøve homeopat. Gjekk til ei dame eg kjente som dreiv og utdanna seg til homeopat, viste at læraren hennar er ein av dei som har drive lengst som homeopat i Norge, var difor eg tok sjansen på student[:D] Fekk to ulike middel som eg tok i dråpeform over 2 veker. Problema forsvant, og eg har aldri merka noko meir til dei. Så for dykk som må vurdere operasjon, det er verdt å prøve homeopati først. Mor mi vart operert for dette for 8 mnd sidan, og arret er fremdeles ømt, og ho må vere forsiktig med den handa når ho skal gjere noko som er tungt. Difor eg vil anbefale å prøve homeopati først, for dersom det har effekt, så slepp du problema i etterkant av ein operasjon[:D]

Ingen som har gitt meg noen råd om hvordan lindre eller forebygge [:(]
Nå har jeg vent meg tid dette, og blir det ikke verre skal det gå ut tida. Regner med jeg er god som ny når alt vannet er ute av kroppen.

ja,det er helt forferdelig...[:'(]
fikk beskjed om å kjøle ned hånda ofte...dette skulle vist hjelpe.

Back
Topp