Carpal tunnel syndrom. .

Ønskedrøm

♡ mamma til tre skatter ♡
Septembermødre <3
Noen som sliter med dette? Jeg begynner å bli helt fortvilet og håper at noen kan ha noen gode råd eller dele noen erfaringer om hvordan man best skal greie å holde ut. (Har ca 5 uker igjen)

Natten er værst, våkner opptil hver time / halvannen med veldige smerter i hånda. Det kjennes ut som den skal sprekke og det går helt opp til albuen. (Værst i høyre hånd). Klarer ikke å bøye fingrene. Ergo må jeg opp og rusle, riste hender, holde de i kaldt vann etc. Da kan jeg sove en liten stund igjen.

Fortvilelsen kommer nok nå pga mange slike netter, altså skikkelig manko på søvn.

Kan legge til at på morgenen greier jeg ikke å pusse tenner, smøre mat og lignende bevegelser. Hendene blir bedre utover dagen, men jeg kan ikke holde i noe over en lengre periode (maks 3-4 min), uten å måtte riste hendene.

Legen sier at jeg bare må holde ut!! Noen andre råd?

Huff! Har dessverre ingen erfaring eller råd, men ville bare si god bedring! Håper du får noen bedre nettet snart!

Sent from my iPhone using BV Forum

Så ekkelt da.. :(
Har dessverre ingen råd.
Forsvinner dette med en gang etter fødsel? Håper virkelig det for din del...
God bedring..!!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Uffda.... Hørtes ikke godt ut :( er det i forbindelse me graviditeten en får dette? Masse go bedring iafall!

Hei :) jeg har dette :) sliter utover hele dagen med venstre hånden.
Værst på natten. Jeg har kjøpt meg en sånn skinne på apoteket som jeg bruker :) det hjelper mye :)
Anbefaler deg å prøve den :)

Sent from my iPad using BV Forum

Ja er i forbindelse med graviditeten. Hadde det i forrige svangerskap også, men ikke på langt nærmere sånn som dette!! Det forsvinner hos de fleste etter fødsel.

Jeg skal ILE til apoteket i morgen den dag, håper det hjelper hos meg også!

Hei :) jeg har dette :) sliter utover hele dagen med venstre hånden.
Værst på natten. Jeg har kjøpt meg en sånn skinne på apoteket som jeg bruker :) det hjelper mye :)
Anbefaler deg å prøve den :)

Takk, skal kjøpe i morgen!! Heter den skinna noe spesielt?

Det er vel pga hevelser? Høres ikke godt ut, så håper den skinna kan hjelpe deg!

Huff har d også. Går hardt uttover humøret når en aldri får sove.
Gruer meg mest til neste uke når kørven begynner i første klasse og gubben begynner på jobb kl 7 hver morgen.
Må klare alt selv med stumpfingrene

Har vært så heldig å få låne ei i dag, så veeeeldig spent på natten! Håper så det hjelper! Er i full jobb og har to barn, så trenger den søvnen jeg kan få frem til permisjon ☺

Jeg og tror jeg har dette. Hatt i ca fire uker nå. Fingrene verker, klarer ikke bøye dem uten store smerter. Værst på natten og morgenen. Klarer ikke enkle ting som å kle på guttungen, pusse tenner o.l. Strikkingen har jeg for lengst gitt opp

Jeg ble hennvist til en ortoped på st.olavs å fikk spesial tilpasset en skinne i dag :) annbefales :)

Jeg er nok ikke veldig plaget, me. Har de siste par ukene våknet med "en fremmed" hånd. Hehe. Må bevege masse og holde den høyt for å få følelsen tilbake. Nå de siste dagene har spesielt høyre hånd dovnet vekk også på dagtid. Det er litt irriterende. Vonde og stive ledd, spesielt om morningen. Men nå er det bare litt igjen så får vi kroppen tilbake. :)

Det har hjulpet veldig for meg å bruke skinner.. Men å holde bok (elsker å lese) funker ikke og å taste mobil er pain! ! Håper det forsvinner med en gang etter fødsel ☺

Back
Topp