Carpal tunnel syndrom

Lerkebaby

Betatt av forumet
Noen andre som har fått det nå i svangerskapet? Jordmor mente det var veldig vanlig, men jeg har ikke hørt om andre.. Er helt nummer i fingrene, og verker i armene natt og dag. Håper det går over etter fødsel!! :)

Jeg sliter med det samme følelsen, men var ikke klar over at det hadde et navn. Stikker og værker i armene spesilet om natta, hjelper litt å sitte også får jeg det hvis jeg taster mye på pc, telefon, sminker meg etc. alt hvor jeg bruker armene/fingrene en del etc. Vondt. Hadde det sist gang også...

Googlet litt om det nå og det er nok med stor sannsynlighet det jeg har. Har sliti med håndledd på og av utenom graviditeter også. Merker det spess godt når det er varmt så jeg må si jeg er veldig fornøyd med det dårlige været vi har hatt de siste par ukene. I natt måtte jeg sette meg i sofaen og sove med armene hengende ned.
Au!

Jeg har også dette og hatt det siden starten av mai. Det er ikke veldig vanlig å få det, men av de få som får det er det mer vanlig at gravide rammes enn noen andre. Utenom graviditet så er det mest kvinner i 50-60 årene som får det. Jeg sliter skikkelig med det og det er absolutt værst om natten og starten på dagen. Hendene og fingrene blir helt stive og jeg klare ikke bøye dem eller knytte nevene. Høyre er værre enn venstre, men har fått det på begge hender. Høyre hånd har sovet sammenhengende i snart 3 uker uten at jeg har klart å vekke den.
Heldigvis går det stort sett over etter graviditeten... Gjør det ikke det må det opereres. Krysser fingrene for at vi er heldige :-)

Venter ei lita frøken 8. Juli :-)

Jeg er vel i forstadiet, dovner lett i fingrene, og det tar veldig lang tid før det gid seg. Fikk beskjed av jordmor at hun ville henvise videre om det skjedde at jeg mista følelsen i fingrene. Kunne visst på skinner på håndleddene som hjalp på...

Kom med varmen her også, fikk nok litt mer væske i kroppen.. Var oppe hver natt, og satt for det meste i sengen/sofaen og sov før jeg leste om noen som hadde god erfaring med å sove med håndleddsskinner. Kjøpte et par på apoteket for å prøve, og verkingen ble mye mindre!

Jeg har også dette og hatt det siden starten av mai. Det er ikke veldig vanlig å få det, men av de få som får det er det mer vanlig at gravide rammes enn noen andre. Utenom graviditet så er det mest kvinner i 50-60 årene som får det. Jeg sliter skikkelig med det og det er absolutt værst om natten og starten på dagen. Hendene og fingrene blir helt stive og jeg klare ikke bøye dem eller knytte nevene. Høyre er værre enn venstre, men har fått det på begge hender. Høyre hånd har sovet sammenhengende i snart 3 uker uten at jeg har klart å vekke den.
Heldigvis går det stort sett over etter graviditeten... Gjør det ikke det må det opereres. Krysser fingrene for at vi er heldige :)

Venter ei lita frøken 8. Juli :)

Krysser fingrene for at vi er heldige ja! Begge hendene mine sover, og jeg mister ting hele tiden.. Skummelt å bære på baby om det ikke gir seg..

Krysser fingrene for at vi er heldige ja! Begge hendene mine sover, og jeg mister ting hele tiden.. Skummelt å bære på baby om det ikke gir seg..
Har snakket med legen om dette og har det ikke gitt seg til vi er hjemme fra sykehuset kan man få operasjon eller steroider(sprøyte inn i hendene) og da har dette stort sett umiddelbar virkning! Jeg er også redd for å miste ungen eller slite med stell og den slags som man bruker fingrene til... For noen hjelper det med en skinne som du kjøper på apoteket, og spesielt å ha den på om natten, dette hjelper ikke meg ;(

Venter ei lita frøken 8. Juli :-)

Eg er operert for carpal tunnel syndrom, og må bare få sagt at skinne gjorde det for meg hundre ganger verre - smertene ble nesten uutholdlige..
En operasjon gir umiddelbar virkning ja ;)

Oftest går syndromet vekk når det oppstår i graviditet, så får krysse fingrene for at det forsvinner hos dere også ;)

Operert to ganger for carpal tunnel. Begge ganger i høyre hånd. Første inngrep var mislykket. Etter andre inngrepet merket jeg bedring umiddelbart. Hjalp med støtte på meg, både på dag og natt. Ofte legger man seg til en vane å sove med en voldsom knekk i håndleddet, nesten 90 grader bøying i håndleddet, for å avlaste, men det kan gjøre vondt verre.

Back
Topp