Carpal Tunnel syndrom

Gravid_2011

Flørter med forumet
Fikk påvist at jeg hadde carpal tunnel syndrom i går.. =( (veske som klemmer på nervene mine i høyre hånledd) Så sover lite på natten for det gjør så vondt i hånden. og klarer nesten ikke å smørre pålegg på skiven min... Normalt så er dette noe man oppererer, men det kan komme hos gravide i måne 6 til 9. og da forsvinner dette somregel et par uker etter fødsel. Så det vil si at om det ikke blir bedre må jeg gå med en verkende hånd i 3 måner til.. 
Høres ikke noe gøy ut, men krysser fingrene for at det snart går over...
Noen flere som har dette problemet?

Ooi! Jeg har aldri hørt om det en gang.. Men krysser alt jeg har for at det går over, ikke noe godt å gå sånn i 3 mnd'er heller  =S

Jeg har symptomer på det tidvis, også før jeg ble gravid. For meg hjelper det litt hvertfall å tøye håndleddene slik at det blir mest mulig åpent der (bøye hånda bakover). Hold i noen sekunder og gjenta av og til i løpet av dagen. Føler også det hjelper å drikke mye vann for å skylle gjennom, det skal være bra mot hevelser. gjerne 3-4 liter i løpet av dagen. Ellers er det å ikke lene seg på armene, og generelt ta hensyn...

Råsa Muffin skrev:
Ooi! Jeg har aldri hørt om det en gang.. Men krysser alt jeg har for at det går over, ikke noe godt å gå sånn i 3 mnd'er heller  =S

Signerer denne!

Hadde det sist, har ikke fått det ordentlig enda denne gangen, men kjenner at symptomene på det begynner å komme nå. Jeg fikk henvisning til Ortoped? (husker ikke helt om det var det) og fikk laget skinner til begge armene som jeg lå med om natta og gikk med deler av dagen for å avlaste, det hjalp i hvertfall litt. Både lege og jm kan skrive henvisning til dette.
Her forsvant det så og si i det knerten ble født, husker ikke å ha kjent noe til det i dagen etter fødselen i hvertfall. Håper plagene dine ikke blir for store.

jeg er operet for det jeg.. hadde det i mange år jeg før jeg gikk til legen.. operasjoen gikk fort (under 10 min) og det var på dagkirugisk så bare inn og ut på samme dag..

Gikk veldig bra.. kjenner flere som er operet jeg..

men anbefaler klart operasjon om det ikke forsvinner.. glad jeg tok meg sammen til slut og gikk til legen..

Noen som har blitt operert for dette når de har vært gravide? Jeg er gravid i uke 27, og har blitt anbefalt operasjon før ungen blir født..

Back
Topp