Carpal tunellsyndrom

Vetlespire

Elsker forumet
Oktoberbarna 2021♡
Er det noen som har hatt carpal tunellsyndrom ved tidligere sv.skap og kan fortelle noe om hvor raskt det gikk over etter fødsel? :happy: Var det snakk om dager, uker eller måneder?
 
Når er det lenge siden forrige svangerskap, men synes å huske det gikk over veldig kjapt etter fødsel. Har lyst til å si dager, i hvert fall ikke mer enn et par uker. Jeg hadde carpal tunellsyndrom i under 3 uker før fødsel, vet ikke om det har noen betydning for hvor fort det går over etter fødsel. Fryktelig irriterende og vond plage å få.
 
Når er det lenge siden forrige svangerskap, men synes å huske det gikk over veldig kjapt etter fødsel. Har lyst til å si dager, i hvert fall ikke mer enn et par uker. Jeg hadde carpal tunellsyndrom i under 3 uker før fødsel, vet ikke om det har noen betydning for hvor fort det går over etter fødsel. Fryktelig irriterende og vond plage å få.


Takk for svar :happy: ja, jeg har hatt det i 2-3 uker til nå og har termin om 18 dager nå. Jordmor mente at det skulle gå raskt over ettersom det kom så seint i sv.skapet :happy: så herlig å høre at det kan gå over på dager, krysser fingrene for at det gjør det her også :D er helt enig med deg, det er både vondt og irriterende:sorry:
 
Jeg fikk det aldri påvist hos lege, men fingrene og hendene sovnet hele tiden da jeg var gravid med nr 2. Og det har kommet og gått siden dengang.

men av en eller annen pussig grunn har det forsvunnet i denne graviditeten.
Fingrene sovnet en del de to første månedene, men så ga det seg.

Ei av venninnene mine opererte den ene hånda ifjor for å bli kvitt det.
 
Hadde ganske kraftig. Det og bekkenlåsning.
Var skikkelig ødelagt.

Alt forsvant dagen etter fødsel. Nesten helt magisk!
Ville aldri trodd det
 
Det forsvinner normalt ganske raskt, men endel får masse vann i kroppen ETTER fødsel, da kan det ta mer 2 uker før det er helt borte :)
 
Det forsvinner normalt ganske raskt, men endel får masse vann i kroppen ETTER fødsel, da kan det ta mer 2 uker før det er helt borte :)

ikke sant! Jeg tror jeg er nådd limiten for vann i kroppen (tror jeg :p) da jeg har mye ødemer. Håper jeg slipper ekstra vann etter fødsel :happy: takk for svar :happy:
 
Hadde ganske kraftig. Det og bekkenlåsning.
Var skikkelig ødelagt.

Alt forsvant dagen etter fødsel. Nesten helt magisk!
Ville aldri trodd det

ja jeg også! Jeg har så vondt noen netter i håndleddene mine, også har jeg fått skinner til håndleddene uten at de har funket nevneverdig. Har ikke hatt følelse i fingrene mine på 3-4 uker, så jeg gleder meg veldig til å kunne føle mer med fingertuppene :happy: jeg håper jeg også opplever å kjenne at plagene er borte over natten :rolleyes:
 
Jeg fikk det aldri påvist hos lege, men fingrene og hendene sovnet hele tiden da jeg var gravid med nr 2. Og det har kommet og gått siden dengang.

men av en eller annen pussig grunn har det forsvunnet i denne graviditeten.
Fingrene sovnet en del de to første månedene, men så ga det seg.

Ei av venninnene mine opererte den ene hånda ifjor for å bli kvitt det.

Huff, håper det forsvinner helt.. frustrerende når det kommer og går ja.. jeg har ikke hatt noe følelse i fingrene mine bortsett fra lillefinger på begge hendene. Moren min har operert begge hendene for dette med positivt resultat, men det var visst veldig vondt i tiden etter operasjonen.. :wideyed: håper det forsvinner av seg selv kjapt, så man kan være tilstede og børe baby når hun kommer.
 
Jeg hadde det fra litt over midtveis i svangerskapet, og mener det forsvant raskt (kanskje det var snakk om dager, men ikke flere uker i allefall). Vanskelig å huske akkurat det oppi alt annet selv om det kun er snart bare 5 måneder siden.:p Hendene mine var veldig hovne og stive, og denne hovenheten forsvant rett etter, kom deretter tilbake igjen et par dager etter fødsel, og så forsvant det igjen.:happy:
 
ja jeg også! Jeg har så vondt noen netter i håndleddene mine, også har jeg fått skinner til håndleddene uten at de har funket nevneverdig. Har ikke hatt følelse i fingrene mine på 3-4 uker, så jeg gleder meg veldig til å kunne føle mer med fingertuppene :happy: jeg håper jeg også opplever å kjenne at plagene er borte over natten :rolleyes:


Jeg hadde, i tillegg til carpal tunnel, et eller annet med leddene i fingrene. Det "knakk" når jeg forsøkte å bøye på de. Etterhvert klarte jeg ikke bruke den hånden i det hele tatt, og så begynte det på slutten å starte på andre hånda og. Det var helt jæ****. Holdt på i to måneder før fødsel. Bekkenet var helt ødelagt, så måtte gå med krykker. Trodde jeg var ødelagt for livet. Stigning på blodprøvene. Alt var bare forferdelig.

Så kom småen ut; og vipps:

Kroppen var tilbake som før. Alt av smerter bare forsvant over natten, blodprøvene var brått fine; alt var perfekt!
Så alt var rett og slett graviditeten, lol. Fra å være helt ødelagt i 2 måneder til å kunne gå helt fint og bruke hendene mine igjen, sånn over natten, var skikkelig merkelig.

Og de sier graviditet ikke er en sykdom, at vi ikke kan syte. Det er kanskje ikke en sykdom, men du bedre hvor mye smerter og funksjonsnedsettelse det i verste fall kan føre med seg om man er litt uheldig :p
 
Jeg hadde, i tillegg til carpal tunnel, et eller annet med leddene i fingrene. Det "knakk" når jeg forsøkte å bøye på de. Etterhvert klarte jeg ikke bruke den hånden i det hele tatt, og så begynte det på slutten å starte på andre hånda og. Det var helt jæ****. Holdt på i to måneder før fødsel. Bekkenet var helt ødelagt, så måtte gå med krykker. Trodde jeg var ødelagt for livet. Stigning på blodprøvene. Alt var bare forferdelig.

Så kom småen ut; og vipps:

Kroppen var tilbake som før. Alt av smerter bare forsvant over natten, blodprøvene var brått fine; alt var perfekt!
Så alt var rett og slett graviditeten, lol. Fra å være helt ødelagt i 2 måneder til å kunne gå helt fint og bruke hendene mine igjen, sånn over natten, var skikkelig merkelig.

Og de sier graviditet ikke er en sykdom, at vi ikke kan syte. Det er kanskje ikke en sykdom, men du bedre hvor mye smerter og funksjonsnedsettelse det i verste fall kan føre med seg om man er litt uheldig :p

nei huff så fælt! Skjønner at du følte det slik da ja.. men det er utrolig dette med gravditet altså, nei så absolutt ikke en sykdom - men jaggu en del plager som følger med alikevell, også er det inni hampen forskjellig fra sv.skap til sv.skap :p jeg er glad det ordnet seg for deg over natta, og jeg krysser fingrene for at jeg er like heldig som deg her :D
 
Med nr 3 så fikk jeg det allerede 3 mnd før termin. Likevel forsvant det mens jeg lå på barsel :)
 
Jeg hadde det i første svangerskap, begynte rundt uke 28, ble ganske ille mot slutten, men enda verre etter fødsel. Hadde smerter fra skuldra og ned et par morgener på barsel, måtte ha hjelp med å legge til hver eneste amming de første dagene. Tok et par uker før det begynte å gi seg, men stivheten tok lang tid å bli kvitt. Mobiliteten i håndleddene er enda ikke tilbake, 2,5 år siden, men jeg har ikke jobbet veldig med den heller.
Måtte innom ergoterapeut for taping med kinesiologitape de to første ukene etter fødselen, samt bruke skinner.

Bare for å nevne det, merket ikke noe særlig til det i andre svangerskap, litt pitring i fingertuppene et par ganger og ingen problemer i ettertid.
 
Jeg hadde det i ca 6 mnd etter fødsel, var veldig plaget og fikk kortison injekson i håndleddet; vært helt fin siden :)
 
Nå har jeg født (for tre uker siden) og det har roet seg betraktelig i håndleddene. Dog ikke noe spesielt med følelse i fingrene og tommelleddene er enda vonde - akkurat som at de klikker seg utav ledd når jeg beveger for hardt på de. Jeg håper såklart at det bedrer seg ytterligere i de ukene fremover og at jeg kan få hendene mine tilbake igjen. Savner den følelsen av å føle med fingrene o_O
 
Tror det gikk et par uker før det ga seg hos meg.

Denne gangen har jeg hatt tendenser til det en stund allerede (20+3 i dag),hånden dovner bort på natten,å hvis jeg f.eks holder en gaffel lenge av gangen. Men håper det ikke blir så mye verre. Sist gikk jeg med 3fingre som sov på hver hånd i mange mnd. Skikkelig irriterende å vondt.
 
Tror det gikk et par uker før det ga seg hos meg.

Denne gangen har jeg hatt tendenser til det en stund allerede (20+3 i dag),hånden dovner bort på natten,å hvis jeg f.eks holder en gaffel lenge av gangen. Men håper det ikke blir så mye verre. Sist gikk jeg med 3fingre som sov på hver hånd i mange mnd. Skikkelig irriterende å vondt.


Uff, satser på at det ikke blir verre. Ja jeg kjenner meg igjen. Har ikke hatt følelse i noen av fingrene bortsett fra lillefinger på begge hendene på flere måneder :wideyed: så jeg håper det snart avtar helt :happy:
 
Uff, satser på at det ikke blir verre. Ja jeg kjenner meg igjen. Har ikke hatt følelse i noen av fingrene bortsett fra lillefinger på begge hendene på flere måneder :wideyed: så jeg håper det snart avtar helt :happy:
Hvordan fungerer det sånn i hverdagen? Klarer du å gjøre noe som helst? Jobb?
Jeg mistet langefingeren,ringfinger å lillefinger,så jeg klarte å fungere sånn sett. Denne gangen kjenner jeg det i tommelen,men ikke lillefingeren + de to andre fra sist. Spent på hvordan det utvikler seg:p Jeg jobber i butikk,å når jeg sitter i kassen så skal jeg jo ta i mot mynt,veksle osv,litt vanskelig når man ikke kjenner det man tar i:hilarious:
 
Hvordan fungerer det sånn i hverdagen? Klarer du å gjøre noe som helst? Jobb?
Jeg mistet langefingeren,ringfinger å lillefinger,så jeg klarte å fungere sånn sett. Denne gangen kjenner jeg det i tommelen,men ikke lillefingeren + de to andre fra sist. Spent på hvordan det utvikler seg:p Jeg jobber i butikk,å når jeg sitter i kassen så skal jeg jo ta i mot mynt,veksle osv,litt vanskelig når man ikke kjenner det man tar i:hilarious:

nei jeg var ute i sv.skapspenger. Men jeg fikk utrolig nok til å strikke, selv om jeg ikke hadde følelse over hodet :hilarious: men ble ikke like mye strikking som før da. Jeg har ikke hatt tommel, pekefinger, langfinger eller ringfinger på noen av hendene, så når jeg skulle føle etter på noe så møtte jeg bruke lillefingeren :hilarious: murringen i fingrene er avtatt nå, men følelsen er ikke kommet tilbake. I tillegg så er leddet til tommelen veldig vond og klikker seg ut kjennes det ut som:eek: Håper det siste går seg til med tiden :rolleyes: jeg klarte å ødelegge vasken på Nybadet vårt pga dårlig grep da :p

Jeg kan tenke meg det ikke er noe lett når du ikke får til å føle noe med fingrene når du sitter i kassen ja, deg må oppleves håpløst :smug::wacky:
 
Back
Topp