caremaxx doppler

lillys

Blir kjent med forumet
I dag kjøpte jeg caremaxx doppler, det samme som angelsound. 
Hørte lett hjerteslagene og fant det nokså raskt. Det var veldig beroligende. 
Jeg er 15+5 og skal til ultralyd om litt over to uker. Noen andre som har slik maskin? 

Jeg har en som jeg har brukt noen få ganger. Nå kjenner jeg bevegelse og bruker den ikke lenger. Det er jo heller ikke anbefalt å bruke den for mye.

Jeg kjøpte en sånn i uke 12, men klarte ikke finne hjertelyden før i uke 15!! Da hadde jeg også kjent den sprelle i en uke, så da ville det vært rart om jeg ikke fant hjertelyden :p

Nå i uke 17-18 har jeg ikke kjent noen spark, så urolig som jeg er, er jeg VELDIG glad for at jeg har den lille nyttige maskinen for å roe hjerte litt ved å få bekreftet at den fortsatt er der inne :)

Jeg kjøpte Angelsounds i uke 11 og hørte hjertelyden allerede da, selv om Angelsounds sier tidligst fra uke 12. Valgte «originalen» da Caremaxx går for å være en piratkopi som ikke har samme dokumentasjon som Angelsounds.

Jeg tenker at jeg kommer til å bruke den caremaxx maskinen en gang i uken eller noe jeg. Så blir det ikke for ofte, tilfelle det ikke er så bra å bruke den. Jeg var utålmodig og ville ha den maskinen før jeg dro på ferie (kjøpte den dagen før jeg dro). Ville ikke vente og få den i posten først etter ferien. Det var godt å høre hjerteslagene før jeg reiste. Begynte å lure på om det var liv en stund. Hørte det på nytt i morges. 
Om en uke er det ultralyd. :)

Hei dere :)
Jeg vil bare komme med en liten ADVARSEL om bruk av doppler (Caremaxx, angelsound etc). Dette er jo supre maskiner for å høre barnets hjertelyd, og på den måten kunne forsikre seg om at det er liv i krabaten der inne. Kanskje spesielt i tiden før man begynner å kjenne spark daglig. Men husk at fra ihvertfall uke 28 bør man kjenne spark hver eneste dag. Og gjør man ikke det, så må man kontakte lege/fødested umiddelbart - uansett om doppler-maskinen gir deg hjertelyden!! 
I mitt første svangeskap holdt vi nemlig på å miste den lille babyen vår... Babyen sluttet å sparke, jeg hadde ikke kjent spark på en hel dag. Vi forsøkte alle triks med isbiter, saft osv for å få kontakt med babyen, men ingen reaksjon. Hadde vi hatt en doppler-maskin den dagen, så ville vi hørt hjertelyden, selv om babyen var slapp og i stor fare. Da hadde vi roet oss med det, og aldri reist til sykehuset. Og da hadde det ikke gått bra. Heldigvis reiste vi til sykehuset, fikk haste-keisersnitt (det var i siste liten) og har i dag verdens beste og superfriske to-åring!!

Slike ting skjer heldigvis ikke ofte, men siden jeg har kjent på erfaringen, ønsker jeg bare si at dere må huske på å også følge med på spark hver enest dag, selv om dere hører hjertelyd fra lille gullet :)

Hilsen en liten hønemor :)

PS: I dette svangeskapet har jeg også fått låne en Angelsound, og det er utrolig koselig å høre hjertelyden! Men spark teller mest for meg! :)

Er så enig med deg!!! Og godt at dette gikk bra med dere tross alt. Viktig å ikke basere seg KUN på hjertelyden og tro at det er nok for å bekrefte at alt er bra.
Jeg brukte min Angelsounds mest fra uke 11-20, før sparkingen satte i gang. Det var da jeg var mest bekymret for SA/MA. Nå kjenner jeg jo det sparker hver dag og har lært meg å kjenne barnets rytme. Blir automatisk mindre bruk av dopplere da.

Dette er veldig sant. 
Bra du minner på det. 
Jeg har hatt glede av doppleren frem til nå. Har hørt på hjertelyd en gang i uka ca. Jeg har morkake foran, så jeg kjenner ikke så mye bevegelse. Men etter hvert blir bevegelse det viktigste. 

Back
Topp