Caremaxx doppler

Augustlove

Flørter med forumet
var på teknikk magasinet og kjøpte meg caremaxx doppler, eller angel sound som det het før (kunn 349,50 kr ) :) fant hjerte rytme, men er usikker om det var min egen jeg hørte :) men kjempe gøy :D

Tørr ikke å bruke den så mye, selv om det står at den er ufarlig og kan brukes når du vil.. noen som vet noe mer?[:-]

personlig synes jeg man skal være veldig forsiktig med å lytte på fosterlyden hjemme...

kanskje gir det en falsk trygghet at man lytter en dag barnet er rolig i magen og hører hjertelyd og tenker at alt er bra...Og hva skjer om man man plutselig ikke finner hjertelyd? Hvordan reagerer man da?

Når leger og jordmødre lytter på fosterlyden, så hører man ikke bare etter om det er lyd, men også hvordan den varierer, styrken osv osv...
Og sjekk alltid egen puls samtidig som man lytter på barnets.

For noen er det nok en fin opplevelse og lytte på barnet i magen, men la det aldri erstatte en lege eller jordmor, og ta alltid kontakt med sykehus om man opplever at ting har forandret seg i magen.

Det var mine tanker på morgenen :)

ORIGINAL: yria

personlig synes jeg man skal være veldig forsiktig med å lytte på fosterlyden hjemme...

kanskje gir det en falsk trygghet at man lytter en dag barnet er rolig i magen og hører hjertelyd og tenker at alt er bra...Og hva skjer om man man plutselig ikke finner hjertelyd? Hvordan reagerer man da?

Når leger og jordmødre lytter på fosterlyden, så hører man ikke bare etter om det er lyd, men også hvordan den varierer, styrken osv osv...
Og sjekk alltid egen puls samtidig som man lytter på barnets.

For noen er det nok en fin opplevelse og lytte på barnet i magen, men la det aldri erstatte en lege eller jordmor, og ta alltid kontakt med sykehus om man opplever at ting har forandret seg i magen.

Det var mine tanker på morgenen :)

Dette tenker jeg også..

Jeg har en sånn fra svangerskapet med snuppa..
Likte den veldig godt, synes det var like morro for hver gang og høre etter[:)]

Du merker veldig fort om det er din egen eller fosteret hjertelyd, da fosterets slår veldig fort.

Det er veldig liten sjans for å finne den før uke 10-12, siden fosteret er så lite nå, samt det beveger seg hele tiden.

Det er ikke farlig å bruke doppler, bare det ikke brukes konstant.

Har også en doppler selv som jeg skal bruke. Gjorde det sist og, fram til jeg kjente spark, for å betrygge meg selv :)

ORIGINAL: ladygaga

Jeg har en sånn fra svangerskapet med snuppa..
Likte den veldig godt, synes det var like morro for hver gang og høre etter[:)]

ORIGINAL: silent

Hørte ingenting jeg. Ikke mitt eget hjerte en gang :-S Skjønner ikke helt hvordan den skal brukes. MÅ man bruke kontaktgelen?

Helst, men kan fint bruke aloe vera gel og.
Du må lete rundt, men det er sjeldent man finner det før uke 12 egentlig, da skal man vite nøyaktig hvor man skal lete. Også er det jo sjeldent livmora vokser over skambeinet før i uke 12 :) Prøv igjen når du nærmer deg uke 12 kanskje, så er det større sjanse for at du finner den :)

Caremaxx doptone er piratkopi av Angelsounds. Ville da heller ha satset på å kjøpe "originalen" enn en dårlig kopi. Ikke er Caremaxx CE-godkjent heller som Angelsounds og Babywatcher er.

Babyens hjerte slår dobbelt så fort som ditt ca, så skal være lett å høre forskjell :-) Gratulerer forresten :-) Langt på vei?

Back
Topp