canesten

*dollface*

Elsker forumet
Noen som veit åssen kur man skal bruke, har selvfølgelig fått sopp etter kuren jeg måtte ta pga av uvi'en[:'(]fikk det forrige gang jeg var gravid også og brukte den ene kuren med canesten men husker ikke hvem..

altså bare krem eller både krem OG piller, evt hvor mange, var jo ikke bare en type på apoteket da, prøvd å ringe legen men de er opptatt hele tiden, og i mellomtiden holder jeg på og kløøøø i hjel der man ikke vil klø så inmari mye[&o][&o][&o][&o][&o][&o]
Hun dama på apoteket mente jeg ikke kunne ta den i det hele tatt fordi det stod på de med piller at gravide ikke skulle bruke aplikatoren... men mener da at canesten er trygt??!

Man skal alltid rådføre seg med lege før bruk av sånt under en graviditet [:)]

MEN, felleskatalogen sier: Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Lang erfaring indikerer liten risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Kan brukes under graviditet. Applikator bør ikke benyttes, vagitorier kan innføres med fingrene. Overgang i morsmelk: Kan brukes ved amming.

Men ville dobbelthørt med legen uansett jeg [;)]

Legen min sa jeg kunne ta en vanlig Canesten-kur med tablett og krem. Du skal bare føre tabletten inn med en finger, og ikke aplikatoren. ;)

ORIGINAL: ilabom

Man skal alltid rådføre seg med lege før bruk av sånt under en graviditet [:)]

MEN, felleskatalogen sier: Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Lang erfaring indikerer liten risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Kan brukes under graviditet. Applikator bør ikke benyttes, vagitorier kan innføres med fingrene. Overgang i morsmelk: Kan brukes ved amming.

Men ville dobbelthørt med legen uansett jeg [;)]

Reis og kjøp en sånn med pille og krem mens du fortsatt ringer legen. Og ikke bruk applikatoren.

Stikkpille er ok å bruke selv om man er gravid så lenge man bruker fingeren til å føre den inn og ikke aplikatoren ja. :) Kan brukes krem i tillegg hvis man har mye kløe. Er en annen sort som er litt billigere på apoteket, men husker ikke hva den heter..... Den er iallefall like bra som canesten :) De på apoteket burde jo ha litt kunnskap om dette egentlig..

Takk jenter, da skal jeg på apoteket her nede og kjøpe, kanskje de har litt mer peiling enn der jeg var i går, kom igjennom til legekontoret men fikk beskjed om at det hørtes ut som sopp så da var det bare å kjøpe meg kur på apoteket, har time den 6. og de hadde ikke tid til å sjekke noe før, så da drar jeg og kjøper, orker ikke å klø så inni h**** til da iallefall....[8|]

uff hater piller sånn oppi der[:o][8|] men skal jo gjennom værre ting om ett par mnd uansett da...[:D]

ORIGINAL: *dollface*

Takk jenter, da skal jeg på apoteket her nede og kjøpe, kanskje de har litt mer peiling enn der jeg var i går, kom igjennom til legekontoret men fikk beskjed om at det hørtes ut som sopp så da var det bare å kjøpe meg kur på apoteket, har time den 6. og de hadde ikke tid til å sjekke noe før, så da drar jeg og kjøper, orker ikke å klø så inni h**** til da iallefall....[8|]

uff hater piller sånn oppi der[:o][8|] men skal jo gjennom værre ting om ett par mnd uansett da...[:D]

Hahahahaha(unnskyld!!) [:D]
Legg den lille usle pilla ved siden av en grapefrukt (eller noe sånt) også vurderer du hva som er verst [:D]
Uff, jeg er slem.. [8D]
Lykke til, og god bedring! Ingenting som er verre enn å klø der man helst ikke skal klø! [:)]

fikk beskjed om å bare bruke canesten krem.

ORIGINAL: ilabom

ORIGINAL: *dollface*

Hahahahaha(unnskyld!!) [:D]
Legg den lille usle pilla ved siden av en grapefrukt (eller noe sånt) også vurderer du hva som er verst [:D]
Uff, jeg er slem.. [8D]
Lykke til, og god bedring! Ingenting som er verre enn å klø der man helst ikke skal klø! [:)]

hehe, eller ved siden av en vannmelon!! Vil si det føles mer som det er det man presser ut! [:D]
(Neida, det er ikke så ille som det høres ut egentlig, bare veldig spesielt!)

jeg har alltid en canesten krem hjemme tilfeldig, jeg har alltid vært plaget med soppinfeksjon, og da jeg hadde uvi så fikk jeg det, men da merket jeg at det var begynnende og da holdt det med kremen. 

spurte både legen og på apoteket, og dei sa at canesten krem og pille går greit under svangerskap. Men at eg skulle unngå å bruke applikatoren.

Jeg jobber på apotek, og canesten kan trygt brukes under graviditet..
Men aplikatoren skal ikke brukes, man bruker bare fingeren i stedet.
Ville anbefalt canesten 500mg vagitorie med krem =)
Vagitorien innføres om kvelden, og da trenger du bare gjøre det 1 kveld..
Kremen smører du videre på i ca 7 dager =)

ORIGINAL: LuckyStar

Legen min sa jeg kunne ta en vanlig Canesten-kur med tablett og krem. Du skal bare føre tabletten inn med en finger, og ikke aplikatoren. ;)

Sign

Fikk anbefalt pevaryl av legen jeg, men er jo individuelt, jeg brukte ingenting før jeg snakka med legen

takk for svar...
Da blir det ut og kjøpe kur med en tablett og salve i morra, klarte jo og glemme det da vi var og henta lillegutt i bhg skulle gå innom da det ligger ved siden av matbutikken men ble litt distrahert av en liten sneip som skravla og herja + at det selvfølgelig ikke klødde da, nå derimot [:@]

Nei får holde ut til i morra...hehe

Lurt og ta pilla om kvelden, kan jeg bare sove meg gjennom hele greia[:D][:D]

Vannmelon jaah[:o][:o] heheee, nei den stikkpilla blir rimelig liten i forhold ja... oooooffff NÅ gruer jeg meg faktisk litt til fødselen her....

[:D][:D]

canesten kan du bruke bare du ikke bruker den stappe-oppi-greia:P
brukte det tusen ganger sist jeg var gravid.
sånn engangspille og krem.
ikke noe herlig den pillen akkurat nei men..

Back
Topp