Canesten og graviditet, må jeg kontakte lege?

Issa88

Flørter med forumet
Hei. Er 33+1 uker på vei, og har oppdaget symptomer på soppinfeksjon der nede. Har vært å kjøpt meg canesten, men så leste jeg på nett at en burde kontakte lege først =/
Kjenner jo igjen symptomene, kan jeg ikke bare starte egenbehandling?

PS ja heldigvis vet jeg at jeg ikke skal bruke den applikatorgreia :):)
 
ring legekontoret å spør om det er nødvendig med at legen skal konstantere at det er det du har eller at det holder med at du selv kjenner igjen symptomene
 
Hei
Det er ikke farlig å bruke canesten når man er gravid, så lenge man ikke bruker aplikatoren.
Har du symptomer på sopp så er det ikke noe i veien med å egenbehandle det.
 
Jeg slet med sopp infeksjon under mitt første svangerskap, er nå 4,5 uker på vei, å allerede nå kjenner jeg at jeg må ty til canesten.. Å det er ikke farlig! Bare ille irriterendeemoticon
 
Tusen takk for at du tar opp dette, for jeg er i samme problemet! uff, noe av det værste jeg vet om er sopp...
 
I følge legen min kan man bruke applikatoren også. Det dem er redd for er at den gravide skal dytte stangen hardt inn slik at den gjør ødeleggelser.. Men ærlig talt.. Er man ikke alltid forsiktig når det kommer til underlivet hehe. Jeg har brukt applikatoren og det gikk veldig fint :) Sopp er noe drit :/
 
Jeg har nettopp vært igjennom en kur for blærekatarr, og fikk jammen i meg soppinfeksjon oppi alt dette også. Det er ikke noe morro, så det har vært en dyr uke. 170 kr for Selexcid og 175kr for Canesten ( stikkpille og krem) Men nå håper jeg virkelig at dette holder for en stund. Er forresten gravid i uke 25.
 
jeg holder på å klø meg ihjel. Jordmor sa til meg at jeg ikke skulle gjøre noe med det om det "bare" klødde. Jeg har ikke hatt sopp før som klør i alle fall, men dette er jo helt grusomt. Det er jo faktisk nesten godt å subbe lårene inntil hverandre
 
Har selv hatt sopp noen ganger, og husker jeg fantaserte om stålkost mot kløen når det var på det verste, hehe..

Dere som sliter med sopp , har dere prøvd å drikke Biola daglig?

Det og sure drikker som appelsinjuice og grapefruktjuice har hjulpet meg fra å bruke preparater. Og selvsagt unngå mest mulig gjær og sukker i kosten.

Og det å gå på do og tisse og vaske seg etter samleie er også ganske lurt.

:-)
 
Back
Topp