Canesten og åpning? Oppdatert :o)

Lillepusen

Forumet er livet
Ringte jm, og hun mente det ikke var noe farlig å ta sånn canestenpille. Så lenge jeg ikke hadde noe blod eller slim med blod i så var det visst ikke noe farlig. [:)] Så da blir det en tur til apoteket etterpå... [;)]

Arg!!! Fått sopp igjen... [:'(]

Er det noen som vet om det er noe farlig å bruke Canesten (mot sopp) så sent i svangerskapet? Aner ikke om jeg har noe åpning... men har jo sånne superkynnere, hehe, og rie-aktige greier flere ganger om dagen/natten. Så jeg vet det driver og modnes der nede... [8|] [:)]

Har måttet smøre meg med kremen idag, men lurer på om det er trygt å kjøpe seg en sånn stikkpille også. Må jo nesten det for at det skal gå bort...!

Hjelp! Anyone?? [;)]

Tror jeg ville tatt en tlf til legen og spurt ham...
Så får du hvertfall ett ordentlig svar!
Lykke til[:)] Høres ikke no`særlig ut....

Ja, tenkte jeg skulle ringe jm og høre... men slang inn et spm her først... [;)]

Hør med lege eller jm du, eller kanskje de på apoteket(de har peilin).
Tror ikke kremen er farlig, men litt usikker på stikk pillen. Du kan jo prøve vivag kanskje, er sånne melke syre bakterier for underlivet som skal hjelpe til på phen så den blir surere. Det har jeg brukt masse førs svangerskapet og har vært effektivt mot sopp.

ORIGINAL: Fjåsa

Hør med lege eller jm du, eller kanskje de på apoteket(de har peilin).
Tror ikke kremen er farlig, men litt usikker på stikk pillen. Du kan jo prøve vivag kanskje, er sånne melke syre bakterier for underlivet som skal hjelpe til på phen så den blir surere. Det har jeg brukt masse førs svangerskapet og har vært effektivt mot sopp.

Å, takk for tipset! [:)]

Ja får ta en tlf etterpå... må bare surfe litt først før jeg setter igang med eksamenslesinga... *somlesomle* [:D]

det er trygt men ikke bruk den hylsa for å føre den inn, bruk fingeren bare

ORIGINAL: trudes

det er trygt men ikke bruk den hylsa for å føre den inn, bruk fingeren bare

Har også hørt at det er trygt selv om man er gravid, bare man ikke bruker den hylsa. Men tenk hvis jeg har åpning da... [8|] Er det ikke noe greier med at man ikke skal ditt og datt pga infeksjonsfare og div??

Ok da.. får ta å ringe jm da... [8|] [:D]

du kan også bruke youghurt naturell. jeg bruker det når jeg har sopp og det fungerer kjempe bra, blir kvitt det hver gang[:D]

Så greit å vite da... utrolig kjedelig med den derre soppen[&:]

Voldsomt så vanlig det er med sopp, da.. Har aldri hatt det, tror jeg. Hvordan symptomer gir det? *nysgjerrig*

Det var noen som skrev for litt siden at det IKKE var farlig å bruke stikkpillene, bare man ikke bruker den lange dingsen til å føre pillene inn med.

Men jeg har hørt i alle år, at pillene IKKE skal brukes under svangerskap....

Så jeg vet ikke... Forvirrende [&:]

var til JM ista og hun sa at det går fint å bruke både piller og krem fram til fødsel. ikke bruk applikatoren som følger med da. hun sa at dersom man har soppinnfeksjon under fødselen er sjangsen litt større for at man revner. men canesten må bare brukes dersom man har soppinnfeksjon (kløe, brennende følelse i skjede/ skjedeåpning, kornete utflod).
jeg får fort sopp når det er varmt og klamt...har kjøpt meg en endagskur som jeg skal ta ikveld i håp om at kløen forsvinner til imårra.
for å forebygge sopp er det lurt å bruke bomullstruser og mildt vaskepulver. fikk også råd om å drikke vann med sitron i fordi dette gjør at kroppen blir litt "surere" i seg selv, noe soppen ikke liker.

Back
Topp