Canesten, diflucan, osv...

Tigerbaby

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Himmelbarn
Oktoberlykke 2019
Novemberbarna 19
Synes det er ganske skummelt å være prøver og plages med soppinfeksjon, fordi på nesten alle pakningsvedleggene synes jeg det står at man ikke burde og ikke burde og ikke burde bruke det [emoji27]
Tidligere har jeg alltid hatt god effekt av diflucan og plagene har vært borte dagen etterpå, men siden jeg nå er prøver var jeg ikke sikker på om jeg turte å ta det.
Så jeg prøvde canesten; og jeg synes ikke det funker etter tre-fire dager annet enn at det slutter å klø av kremen? Det er fortsatt der, og det er skikkelig ømt[emoji17]

Hva kan gå galt om jeg tar diflucan(flukonazol?) istedenfor?
 
Synes det er ganske skummelt å være prøver og plages med soppinfeksjon, fordi på nesten alle pakningsvedleggene synes jeg det står at man ikke burde og ikke burde og ikke burde bruke det [emoji27]
Tidligere har jeg alltid hatt god effekt av diflucan og plagene har vært borte dagen etterpå, men siden jeg nå er prøver var jeg ikke sikker på om jeg turte å ta det.
Så jeg prøvde canesten; og jeg synes ikke det funker etter tre-fire dager annet enn at det slutter å klø av kremen? Det er fortsatt der, og det er skikkelig ømt[emoji17]

Hva kan gå galt om jeg tar diflucan(flukonazol?) istedenfor?

Hei!
Canesten er alltid førstevalget ved soppinfeksjon i forbindelse med graviditet. Det er vanlig at man opplever bedring etter få dager, men for at ikke infeksjonen skal blomstre opp igjen er det .viktig at du fullfører kuren på 10 dager, da vil du få bedre effekt enn etter 3-4 dager. Dersom det ikke hjelper med canesten etter de 10 dagene kan du prøve diflucan, men det er ikke anbefalt å ta det hyppig. Hør evt med fastlegen din dersom du ikke får effekt etter fullendt kur.
 
Back
Topp