Canesten amming

Wildberg

Forumet er livet
Tror kanskje jeg har fått soppinfeksjon i underlivet igjen (hadde det i uke 33). Har canesten salve til overs, men lurer på om noen vet om det går greit å bruke når man ammer. Står på apotek1 sin hjemmeside at det kan brukes når man ammer, men ønsker å dobbelsjekke dette med dere...

Apotek1 regnes som en seriøs side ang slike ting så jeg ville stolt på det som står der[;)]
Har desverre ingen erfaring selv. Har du pakningsvedlegget til salven da? (Eller så finner man det også på nettet)

Fant pakningsvedlegget. Dette sto ang amming: Kan brukes ved amming.Går ikke over i morsmelk.

Nei, kastet den da jeg satte opp i selve canesten-pilla....
Men tror også jeg kan stole på apotek sin hjemmeside...skal undersøke litt mer på nettet, men tar gjerne i mot flere råd[:)]

fant pakningsvedlegget: Kan brukes ved amming.Går ikke over i morsmelk.

Om det er medisiner man lurer på om man kan bruke, så går dere inn på http://www.felleskatalogen.no

Der står alt man trenger å vite, og mye man ikke trenger å vite :)

Ser du allerede har fått svar, men svarer likevel jeg [:)]

Canesten kan trygt brukes ved amming, jeg fikk det anbefalt på sykehuet pga at lillemann hadde trøske i munnen, så da måtte jeg smøre inn brystvortene mine med vanlig Canesten salve (samme som er i pakka for underlivssopp) :)

Back
Topp