Candida (sopp)... :(

mammamarita

Glad i forumet
Hei, lurer på om noen her har vært mye plaget av dette fenomenet...? Har den siste tiden nesten konstant hatt sopp (i alle fall symptomene) i underlivet, det er skikkelig plagsomt[&:][:'(]

Har lest litt på nettet, og funnet ut at jeg kan ha overflod av sopp i hele systemet, siden det ikke går bort etter en Canesten-kur eller bruk av Vivag[:'(]

Da må det sukkerfri diett til, visstnok... (hmm...spiser en del sukker da[8|])

Må jo spørre jeg da, om noen har hatt slike problemer og funnet en løsning!! [8D]*håpefull*

Plages av det samme innimellom.. *Følge med her*

Aldri hatt så vet ikke[8|] Men hva med å ta en tur til legen?? De har sikkert noe på resept..

du burde få legen til å ta en titt inni der.. Kan hende at du må ta en "hestekur" hehe[8D]
Husker ikke helt men er noe sånt som at man må ta 2 eller 3 av de 100mg(?) pillene i 2 eller 3 dager.
Men dette vet legen din[;)]

Jeg var skikkelig plaga da jeg var gravid og det ga seg ikke før jeg tok den kuren.

Det trenger ikke være sopp, det kan være en annen infeksjon så du bør la legen ta en titt.

Her er noen tips, kanskje du har prøvd noen av de allerede men:
-unngår syntetiske plagg (truse/bukse)
-bruk løse klær som gir rom for litt ventilasjon (boxer er bedre enn string synes jeg, løs bukse etc)
-Vask underlivet med hånddusjen en til to ganger i døgnet. Ev skum opp parfymefri intim såpe (lactacyd?). Tørk/klapp godt med et rent parfymefritt håndkle.
-sov truseløs
-Unngå klamme sofaer/stoler

+ KUTT UT ALL SUKKER!!

Hva tror du?

Back
Topp