Campingvogn

BIBBI3

Forumet er livet
Noen som har/har hatt?

Noen tips/råd om campingvogner?

Vi har så lyst på. Ble hekta på campinglivet sist sommer, og synes det er ideelt når man har barn.
Kikker mest på Kabe, Polar og Solifer for de er mer vinterrustet og har gode køye-løsninger.
Vi tenker å bruke den også om vinteren på Oppdal/Bjorli for lettere å komme til skibakken i vintersesongen.

Vi har!! og vi og elsker campinglivet[:)] vi har en hobby prestige og er kjempe fornøyd. Men de vognene du nevner, da særlig kabe er kjempe vogner med veldig god kvalitet, og kan brukes hele vinteren. søsteren min har en kabe og er super fornøyd,meeen de er dyre da[;)] Ellers kan jeg anbefale knaus de har sentralvarme og gulv varme på de nye vognene sine og koster  halve prisen av det en kabe koster,både mamma og pappa og en annen søster jeg har er veldig fornøyd med knaus(hehe vi er en campingvogn familie skjønner du[;)][:)]) her ser du foressten vår vogn[:)]

vi har to dobble køye senger,en enkel seng og dobbelseng og toalett bakerst,pluss to sitte grupper[:)]

ååå nå gleder jeg meg til sommeren[:)][:)]

For ei flott vogn! Stor og romslig sikkert. Er større enn 610?
Vi tenker vinter også vi da.. derfor sånne solide og tunge[&:] vogner.
Men vi har ikke råd til noe mer enn hva jeg får for Celicaen når den er solgt.

I juli skal vi til Sverige å ligge fast på en plass i ti dager. Ikke langt fra Astrid Lindgrenland.
Har ei eldre lånevogn tilgjengelig, men vært kjekt med egen til da.[;)]

ORIGINAL: Bens mamma

Denne står èn km unna. Vi så på den i går..

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11053583&sid=4cbabG-by204430&pos=33&tot=355&page=2

Et bra kjøp, men jeg har liksom ikke helt lyst til å forhaste meg når det er snakk om så mye penger.

Har ringt på to billigere vogner tidligere. Ei Bjølseth og ei Hobby, men de ble solgt samme dag. Gode kjøp går ofte raskt unna.
den var jo fin da,og veldig god kavlitet på polar,Bjølseth og er kjempe fine til vinter bruk,ikke lett og besteme seg nei,men husk det er kjøpers marked så ikke forhast dere,er maaange fine brukte campingvogner til salgs om dagen[:)] vår vogne er 720. så vi har stooor plass[:)][:)]

Oj, det var stort ja. Kjører amerikansk bil dere sikkert?
Avensisen tillater ikke mer enn 1300 kg.. helt høl i hue spør du meg.[>:]
Men men... om vi lar være å laste opp så mye i den Polarvogna, så tenker vi at det går bra. [;)]

Men men... om vi lar være å laste opp så mye i den Polarvogna, så tenker vi at det går bra. [;)]
nei ikke amerikansk,det er en toyota hiach(skrives det sånn)4 hjulstrekker arbeidsbilden til sambo[;)][:D]

vi har[:D] 5 soveplasser og bad osv. Har ikke vært på tur med snuppa enno, men håper å få det til til sommeren.
Husker ikke hvor lang og tung den er, men vi drar den med en WV passat diesel.

ORIGINAL: moskata

nei ikke amerikansk,det er en toyota hiach(skrives det sånn)4 hjulstrekker arbeidsbilden til sambo[;)][:D]

Ok, kan dra en del de sikkert.[:)]

ORIGINAL: Tøtta81

vi har[:D] 5 soveplasser og bad osv. Har ikke vært på tur med snuppa enno, men håper å få det til til sommeren.

Passaten kan dra noe mer en Avensisen.. Vi har 2.0 Diesel, men likevel ikke lov mer enn 1300 kg.. helt utrolig. Men men.

Hva heter vogna? Er dere fornøyd med løsningene?[:)]

Passaten kan dra noe mer en Avensisen.. Vi har 2.0 Diesel, men likevel ikke lov mer enn 1300 kg.. helt utrolig. Men men.

Hva heter vogna? Er dere fornøyd med løsningene?[:)]
husker ikke navnet(gullfiskhukommelse) men søker man på tråder her inne kan man finne tråden min med bilder av den osv... Vi er kjempe fornøyd, å spesiellt med forteltet som var med, får det var gedigent stort.

her er tråden bensmamma:  http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=4134651

ORIGINAL: ~Rosinbolla~

Noen som har/har hatt?

Vi har så lyst på. Ble hekta på campinglivet sist sommer, og synes det er ideelt når man har barn.
Kikker mest på Kabe, Polar og Solifer for de er mer vinterrustet og har gode køye-løsninger.
Vi tenker å bruke den også om vinteren på Oppdal/Bjorli for lettere å komme til skibakken i vintersesongen.
vi har ikke hatt selv, men pappa har hatt i alle de år....er hekta på campingliv vi også, men desverre ser d ut til at vi må utsette campingferien ett år til[:'(]
Er ikke kjent med selve vognene jeg, så d må du høre med andre om....men dere må hvertfall komme til oppdal altså - og VARSLE [:D][:D]

Ja, skal absolutt varsle om vi kommer til Oppdal etter hvert.
Står du slalom/telemark/carving/miniski du/dere?

Der har du sånn vogn som vi er ute etter jo!
Solifer er ei knakende go vintervogn sies det..

Er det noe i det de sier om litt lavt å sitte ved vinduet der det skrår?[8|]

Noen som har/har hatt?

vi har ikke hatt selv, men pappa har hatt i alle de år....er hekta på campingliv vi også, men desverre ser d ut til at vi må utsette campingferien ett år til[:'(]
Er ikke kjent med selve vognene jeg, så d må du høre med andre om....men dere må hvertfall komme til oppdal altså - og VARSLE [:D][:D]

Ja, skal absolutt varsle om vi kommer til Oppdal etter hvert.
Står du slalom/telemark/carving/miniski du/dere?
jeg kjører snowblades ell carving...sambo er litt på prøvestadiet til snowboard og alpint enda (har ikke egent utstyr enda)

Da fikser vi barnevakt t ungene sammen og drar i bakken[:D]

Der har du sånn vogn som vi er ute etter jo!
Solifer er ei knakende go vintervogn sies det..

Er det noe i det de sier om litt lavt å sitte ved vinduet der det skrår?[8|]
hmm, nei syns ikke det vi iallefall.. denne vogna er vinterisolert iallefall, mulig det er standar på solifer vognene det..

vi kjøpte oss ei hobby prestige 1986 modell i forfjor som vi da va på tur m i fjor å guuuuud d va kjekt så d e noe e anbefale på d sterkeste[:D] vår si e ikke sånn kjempestor men stor nok for bilen vår hihi. men d e deili ha noe anna enn telt å dra på tur m,,, ååååhhh no gleda e me t sommeren[:D][:D][:D][:D][:D]

Hei,

En i familien min har ett lite firma hvor han importerer og selger LMC- vogner. Hos han kan du nærmest skreddersy din egen vogn interiørmessig. Og du kan velge hvilke utstyr du vil ha med, feks gulvvarme, ekstra senger, takluke osv. Han selger de også mye rimeligere enn store forhandlere.
LMC vogner, er ganske like Knaus tror jeg.
Vi har ihvertfall LMC og vi er superfornøyd[:D] Bruker den både om sommeren og vinteren.

ORIGINAL: calio

Hei,

En i familien min har ett lite firma hvor han importerer og selger LMC- vogner. Hos han kan du nærmest skreddersy din egen vogn interiørmessig. Og du kan velge hvilke utstyr du vil ha med, feks gulvvarme, ekstra senger, takluke osv. Han selger de også mye rimeligere enn store forhandlere.
LMC vogner, er ganske like Knaus tror jeg.
Vi har ihvertfall LMC og vi er superfornøyd[:D] Bruker den både om sommeren og vinteren.
LMC har broren min hatt,og de var kjempe fornøyd.[:)][:)]

LMC er sikkert bra vogner.
Men jeg er ikke ute etter så nytt at det koster skjorta.
Ei rimelig og go bruktvogn som helst er vinterisolert for holde som førstegangsvogn.[:)][;)]

Back
Topp